Tävlingsbilder, kritik tack? :)
Lägger in några bilder från GBG Horse Show från lördagen och söndagen, vill gärna ha en mycket konstruktiv kritik :)

#1 Fin fartkänsla i bilden. Helheltsintrycket dras tyvärr ner märkvärt eftersom hovarna är (nästan) avkapade.
#2 Lite väl brusig och mörk för min smak. Gillar inte heller vinkeln helt, och lite "fel" del av galoppen. Men fin fartkänsla.
#3 Fint fångat, rätt ok del av språnget. Lite väl brusig och ganska underexponerad. Hästen ser lite loj ut, och synd på den avkapade hjälmen. Annars bra komposition.
#4 Annorlunda, ganska häftig. Du har fångat farten bra. Skulle hellre se skärpan/fokusen på hästens huvud istället för på ryttaren och sadeln. Lutar. Lite för mycket brus.
#5 Gillar tyvärr inte denna alls. Mörk, brusig, och faktiskt tråkig. Säger mig ingenting. Tråkig komposition, inte så bra uttryck från hästen (fast ryttarens är desto bättre).
#6 Bra fångat, fin del av galoppen. Lite mer luft framför ekipaget skulle stärka helheltsintrycket. Lite för mkt brus. Vad körde du för ISO?
MVH Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Kan bara hålla med Anna :)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Alla bildena kändes ganska brusiga och suddiga men bra fångat iallafall :)

Tack för kritiken! Jo, alla är väldigt brusiga och mörka, vill verkligen köpa en ny "riktig" kamera, men har inte råd :/
#7 Vet faktiskt inte vad jag hade för ISO :S Har inte en såndär jättefin kamera precis, en gammal kompakt-Canon. Körde på en förinställning..