Idag satt jag och fixade med en ny layout. Tanken var att det skulle vara lite somrigare, fräshare och "gladare" än den förra. I samband med layoutbytet lade jag även in nya "startbilder" som jag tyckte matchade bättre.
Nu är jag alltså nyfiken på att få veta vad ni tycker om främst den nya layouten, men även sidan i helhet.
#2 Tack!
Den där scrollern döljer vad som i Firefox syns som antalet besökare på sidan. Jag vet inte hur jag får bort den från IE, men jag är medveten om att det finns i alla fall.
Blå ram? Hm, nej :p Det beror lite vilket galleri du menar också, men i t.ex. hästgalleriet är det en svart ram som sedan blir grå när man för musen över den.
Förresten, någon annan som måste öppna antalet besökare ramen (om ni har de i en egen ram) och sedan uppdatera för att det ska upptdateras? Det sker liksom inte automatiskt.
#3 Antalet besökare syns fortfarande, bara längre till vänster. :)
#4 Jo, det var den ramen jag menade. När man klickat på bilden blir den, lila (?). Blev lite fundersam då jag inte såg den på alla bilder :p
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#5 Jaha, för mig syns det bara massa scrollar överallt i IE :p
Hm, lila blir den inte för mig.. den förblir svart.
#6 Först är ramen blå, sedan när jag klickat på miniatyren blir den lila. Bara i hästgalleriet. Sen dyker det upp en till horisontell eller vertikal scroll (beroende på om bilden är liggande eller stående) i hästgalleriet. Också är det en vertikal och en horisontell scroll bland länkarna :p
Annars funkar allt, jättesnyggt!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#7 Åh, vad jobbigt IE ska vara :p Och jag vet inte vad jag ska göra åt det heller. Jag får helt enkelt hoppas att de flesta av mina besökare har Firefox :> Hehe ;p
Tack i alla fall :)
#8 Jag har precis samma problem med mitt galleri, har svart ram i firefox men i explorer blir den blå :/
säg gärna till om du kommer på en lösning :)
Föresten har jag PM:at dig ;)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#9 Haha, du får gärna säga till du med :)
Yes :)
Ursnyggt! Men jag tycker du ska ha lite mer luft under, för nu slår layouten i nedre kanten så att säga :p
Jag får också en sådan där blå länkrand runt bilderna. Men det går väl att fixa bort med CSS..?

Jättefint!
#14 Nej, sitter vid en stationär men med IE dock ;) Funkar inte
, ny rad?