Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 10-fototillfällen
Läst 322 ggr
Vemsan
0

Ponnyhoppning 27/4

Nu i söndags var jag och kameran iväg och fotade lite hästar på tävlingen som hölls på ridskolan :) Jag fotade manuellt och är väl inte riktigt hundra på kameran så vissa bilder kanske inte är så bra.

Kommentera massor nu =D

Hälsningar Vemsan

Vemsan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 1

Hälsningar Vemsan

Vemsan
0

Bild 2

Hälsningar Vemsan

Vemsan
0

Bild 3

Hälsningar Vemsan

Vemsan
0

Bild 4

Hälsningar Vemsan

Vemsan
0

Bild 5

Hälsningar Vemsan

Vemsan
0

Bild 6

Hälsningar Vemsan

Mari
0

Synd att det inte är nå bilder där dom hoppar ;)

Bild nr 1: Tycker jag att du har fått en bra steg i galoppen, det ser ut att vara skärpa (dina bilder är väldigt små) och jag gillar verkligen hästens man och svans för man ser att det går snabbt ;)
Synd att bakgrunden är väldigt rörig! Hade nog sett bättre ut om det var mer luft åt höger i bild så svansen inte vart så kapad skulle nog också vilja se lite mer mark framför hästen.

Bild nr 2: Jag gillar hästens och flickans uttryck, synd att du kapat benen på hästen precis vid knäna, det ser inte bra ut :/ Även denna bild har fart i sig och glädje vilket jag gillar! :D Bakgrunden var bättre på denna bild :)

Bild nr 3: Väldigt  fin! Tycker om sättet du beskärt ryttaren på :) Det jag skulle vilja se mer utav är hästens hals, den ser lite avkapad ut just nu. Hindret i bakgrunden tycker jag inte gör så mycket :)

Bild nr 4: Den bästa bilden! Bra steg i galoppen, både hästen och ryttaren ser glada ut ^^ Det enda störande i bilden är den röda sockerbiten till vänster i bild, men den går lätt att klona bort :)

Bild nr 5: Ljuset ser bra ut och det är en fin bild men den hade vart bättre om hästen hade öronen frammåt - vilket inte är det lättaste för en fotograf att fixa ;) Tycker inte om att du kapat vid knäna igen, känns stympat, skulle nog vart lite mer luft till häger i bild eftersom hästen är på väg åt det håller :)

Bild nr 6: Nej denna gillar jag inte alls :( Knäna är avkapade igen (!) Bilden känns för nedåtlutande och jag skulle nog vilja se ryttaren

Vet själv att det är jättesvårt att få bra bakgrunder när man fotar hoppning, men jag tycker du gjort det bra ändå :)
Du får ursäkta om detta blev allt för negativt :/ Ville bara påpeka vad du kan tänka på tills nästa gång så det blir ännu bättre då.

Lycka till"

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Vemsan
0

#7: Tack så jättemycket för att du tog dig tid att kommentera bilderna! Ska försöka tänka på detta tills nästa gång jag fotar :D

Hälsningar Vemsan

Anna
0

#1 Tyvärr faller denna inte mig i smaken. För färggrann och rörig bakgrund, kompositionen är inte heller speciellt bra. Mer luft bakom och mycket mer förgrund. Svårt att se kvaliteten på en liten bild. Bra del av galoppen, bra fartkänsla.

#2 Härligt uttryck från både häst och ryttare! Kapad hjälm. avhuggda ben och för lite luft till höger tycker jag drar ner rejält.

#3 Halshuggen ryttare. Bilden skulle nog se bättre ut i stående format, då skulle fokusen hamna mer på hästen.

#4 Bra galopp, bra fart. Tyvärr lite för centrerad komposition för min smak. Känns lite mörk.

#5 Här faller ljuset in bra på hästen. Tyvärr lite dåligt uttryck från hästens sida, och än en gång en kapad ryttare.

#6 Ryttaren halshuggen… Även benen känns väldigt kapade. Bra ljus, bra komposition. Hästen ser lite framtung ut, en annan del av skritten vore nog att föredra.

Jobba på! :)

MVH Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Vemsan
0

#9: Tack så mycket för kommentarerna! Även där finns jättemycket som jag kan tänka på tills nästa gång :D

Hälsningar Vemsan