Retuschutmaning #1
_Eftersom många här inne är intresserade av och duktiga på bildredigering, tänkte jag att en retuschutmaning kan ju inte skada.
Den fungerar på samma sätt som fotoutmaningen, förutom att den som håller i tävlingen INTE väljer ett tema - utan istället väljer ut en av sina egna hästbilder och laddar upp den i storlek 800x600px. De som sedan väljer att delta i utmaningen kopierar bilden, redigerar den och postar den i samma tråd.
_
Detta är en fortlöpande utmaning där den som "vinner" vinner äran och även ansvaret att hålla i nästa omgångs utmaning, dvs: lägga ut utmaningen tillsammans med en originalbild i storlek 800x600px, utse en vinnare, andra och tredje placeringar samt publicera det i en ny tråd.
All sorts retuschering är tillåten.
Regler:
- Originalfotot som arrangören laddar upp ska förminskas ner till 800x600px, för bästa kvalitet. Det får inte vara redigerat på något sätt, utan ska vara helt i original.
- Personen som väljer bild utser "vinnaren" samt andra och tredje placeringarna, och den som kommer på första platsen väljer bilden för nästa omgång.
- Utmaningen pågår i 7 dagar plus två dagar att utse "vinnarna". Den som håller i utmaningen får gärna motivera sitt 1a, 2a och 3e val!
Alla olika redigeringar är välkomna. Du får posta bidrag fram till kl. 23:59 den 3 maj.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Man får alltså lägga in andra bilder också? Eller måste man hålla sig till den bilden?
#2 Man får använda andra bilder också, sålänge originalbilden utgör en stor del av bilden.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Fina redigeringar =D

#10 underbar! hahah :D

#13, den gillade jag ;D
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

#10 haha rolig bild ;)
#13 jättefin!:)
Jättekul tävling men jag är dålig på detta och ser med nöje era fina bidrag.

Mitt bidrag kommer i nästa inlägg! Det blev något fel..

#17 Jättefin.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#17 Wow! Snacka om bra jobbat.

#17 gillar jättemycket, fint!!

Vilka Coola bilder det blev :)