Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 308 ggr
AnnaFreds
0

Kritik: Hopptävling

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var på Färingsö ridskola igår och idag och fotade, och jag skulle gärna vilja ha lite kritik på några bilder. De är lite redigerade, inte mycket.

Skriv inte förrns jag säger till tack :)

AnnaFreds
0

Bild

AnnaFreds
0

Bild

AnnaFreds
0

Hoppbild

AnnaFreds
0

ännu en bild. (ska försöka hålla antalet nere)

AnnaFreds
0

Och denna. Av någon anledning så gillar jag den :P

Det var sista, ge mig kritik nu tack snälla fotomänniskor därute :)

Och kvalitén är jättedålig här, jag vet det :/ Ska se om jag kan ladda upp någon annanstans i bättre format/kvalité.

Marija
0

Gillar #2 väldigt mycket. Den tilltalar mej. Ryttaren klappar och berömmer hästen, hästen ser väldigt stolt och nöjd ut. Har de just klarat ett hinder eller avslutat en lyckad ritt? En intressant bild som man kan ha mycket tankar kring. Den mjuka blå nyansen som himlen har passar bra till hästens färg. Synd att den vita byggnaden i bakgrunden kom med.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

AnnaFreds
0

#6 Tack så jättemycket för kritiken :) Angående byggnaden så kanske man kan klona bort den?

Bättre kvalité HÄR

Marija
0

#7 Självklart!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Anna
0

#0 Vackra färger, läckert ljus. Fint uttryck från hästen. Lite sent taget i galoppsprånget tycker jag, och lite dåligt med luft till vänster. Lutar lite.

#1 Lite väl rörigt med allting runt omkring. Beskär stående runt enbart hästen så skulle det se bättre ut. Lite sent fotat i språnget. Annars bra ljus och fina färger.

#2 Läckert uttryck och finfin skärpa. Stående format tror jag skulle förbättra. Bra bokeh.

#3 Fint fångat! Ser dock ut som om hästen blundar? Jag hade beskurit lite tajtare för att få bort lite av den röriga bakgrunden. Fina färger.

#4 Helt OK del av språnget, något sent kanske. Bra bokeh, kanske lite i kortaste laget. Även här hade jag beskurit tajtare för att undgå det röriga i bakgrunden. Bra ljus.

#5 Jättefint uttryck, men annars gillar jag den tyvärr inte. Hästen ser framtung ut eftrsom den är fotad i "fel" del av galoppen. Framben och bakdel är avhuggna. Rörig bakgrund med en stolpe rakt genom hästens huvud… osv.

MVH Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

AnnaFreds
0

Tack så mycket Anna :)