Porträttbilder kritik!
Var i stallet med min syster och fotade en del porträttbilder på hennes medryttarhäst som tyvärr ska säljas :/
Skulle gärna vilja ha kritik på bilderna!
Mvh Jessica

Jättefina bilder. Det du kan tänka på är hur skuggorna faller :) På #3 så tycker jag att skuggan stör och nästan förstör bilden. skuggorna på #4 förstör också.
#1 gillar bilden skarpt! hästen har ett mysigt uttryck, och öronen frammåt. tyvärr tycker jag att bilden hade varit mycket bättre om grimman inte hade suttit på hästen.Men det är lätt att klona bort i Ph. och liiite rörig bakgrund kanske. Men mycket bra jobbat :)
#2 denna bild gillar jag inte så mycket, hästen ser lite sur ut, öronen bakåt m.m. och din syster är väldigt ljus så det förstör också bilden, kanske går att mörka till henne så blir bilden mycket bättre! Bakgrunden är liite rörig också, men jag tycker inte att den stör alls. lycka till nästa gång :)
#3 min favorit ;) jättefina färger,hästen har ett helt underbart uttryck, busig och pigg, men också mycig tycker jag :) Men den hade vart helt perfekt om du hade med hela rumpan på hästen kanske? aja, supermysig och jättefin bild, älskar den :) Jättebra jobbat!
#4 Konstig vinkel, och alldeles för mycket skoggor runt om på hästen. Nästa gång kan du tänka på att ha en bättre vinkel aå att du kommer precis i hästens höjd, och skuggorna, sne kan du ju fixa och dona men färger,skuggor och klona bort småsaker i Ph :)
Jättebra jobbat tycker jag ! men nästa gång kan du ju tänka på vinklarna,färgerna och skuggorna :D
Ojsan, kanske blev lite långt :P

#5 Tack så mycket, ska tänka på det!
#6 oj tack för kritiken :) roligt med långa kommentarer…
det var ganska skarp sol därav skuggorna men ska dit och försöka fler gånger :)
#8 jobbit när solen retas .__. haha xD