Canon Eos 300D
Skulle vilja höra lite vad ni har för åsikter om denna kamera! jag har sedan över 1 år tillbaka sprungit runt på hästtävlingar [hoppning, trav, utställning mm] med en kompaktkamera [Samsung NV10] Nu känns det som att det är läge att köpa ny kamera och tänkte då passa på att köpa en system, men problemet är att jag inte har något jobb och får då 1050kr i månaden att leva på. Har därför inte råd med t.ex. en Nikon D40 som jag kikat lite på…
Skulle nu vara kul att höra vad ni har för åsikter om denna kamera och självklart om ni har/haft en sådan, berätta gärna… :)
Jag har haft kameran och nog fungerar den bra med tanke på priset och tillverkningsår :) Tyckte dock att seriebildtagningen var lite för långsam, och att fota i RAW är bara att glömma om man inte har oändligt tålamod. :)
Min syster har den och hon är helnöjd (macro och naturfotograf). Jag använder den då och då och tycker det är en bra kamera, men inte en av de "snabbaste". Den hantera minneskorten lite segt enligt mig. Men toppenkvalitet och helt ok ergonomi.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#2 okey, men jag som är intresserad av att fotografera hästsport. Fotograferar väldigt mycket trav. Är det en bra kamera inom det området?
Annonsen
Canon EOS300 systemkamera för 135-film
med orginal 28-80 objektiv. Canon orginal 80-200 zoom och Hoya Skylight filter. Canon orginalväska.
900kr
Är det värt det? jag söker nu jobb till sommar och kommer lägga allt jag tjänar i en "kamera sparbössa" och kommer nog tillslut köpa en "bättre" men jag klarar mig verkligen inte utan en kamera just nu när alla tävlingar börjar. Låter kanske lite konstigt men men…
#3 Det där låter som en analog kamera. Heter den inte "D" efter 300 är den analog, dvs, den ansluts inte till datorn utan fotar med film.
#4 jaha =/ ja då var det ju inte så mycket att prata om =( måste verkligen lära mig mer om kameror.
Det där att skilja på analog och digital är inte alltid så lätt, säljarna är ofta otydliga i sina annonser.
Står det inget D i kameranamnet när det gäller Nikon/Canon är den inte digital. D = digital. Nikons analoga heter någonting med F i namnet.
#6 okey, tack så mycket! då vet jag vad jag ska hålla utkik efter.
Men kan du rekomendera Canon Eos 300D om man fotograferar mycket Trav och hoppning etc. Eller ska jag som #1 sa spara till en bättre
Det gäller att ha en snabb kamera vid hoppning och trav, och jag tror att 400D eller 450D skulle passa dig bättre. Det är värt att spara till en bättre.
#7. Jag tycker att du ska spara till en bättre! :)