Ponnyhoppning 20/4
Följde idag med stallet lag i Bohuscupen (div III) och hjälpte dem. Det blev dock inte så mycket fotande, kom hem med knappt 50 bilder. Lägger ut ett par bilder i den här tråden som ni gärna får kritisera.
Det blev ingen större variation på vinkel och hinder, men ibland tillåter inte bakgrunden och ljuset något annat ;)
Bild 1: Jag gillar inte riktigt beskärningen. Den känns lite trång, och jag tycker inte att man riktigt ser att hästen hoppar. Annars bra skärpa osv.
Bild 2: Intressant bild, vilket jag gillar! Ljuset i bilden tycker jag är helmysigt. Snygg beskärning och skärpa.
Bild 3: Jag gillar motljuset, det gjorde bilden lite intressantare. Beskärning osv. är bra. Snyggt!
Bild 4: Den här bilden gillas skarpt från mitt håll! Möjligen lite ljus, men ponnyn var grymt läcker och beskärningen bra.
Bild 5: Som du nämnde, synd på funktionären. Annars en jättesöt bild som var snyggt fångad.
Bild 6: Annorlunda, lite smårolig bild, även om det inte ser så roligt ut. Väldigt snygg fångat!
Bild 7: Jättemysig bild som jag verkligen gillar! Älskar kompositionen och den "djupa" förgrunden. Härliga färger, riktigt snyggt!
Lite korta och snabba kommentarer men :p
Tackar, både för kritik och beröm! Ska se vad jag kan göra åt beskärningen i #1, återkommer eventuellt ;)
Håller helt med Lina. Bra jobbat :)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Tack där också, ingen mer som har något att säga? ;)

Gillar verkligen den sista bilden som jag nämnde innan, superb! :)

Emelie, du har ingen aning om hästen på bilden i inlägg #1 heter Sammy?
(Bilden jag bifogar är på honom, men dock ej tagen av mig utan av Elin)
#13 Har ingen aning..
#6 Den bilden var ju verkligen inte smickrande men otroligt charmig ändå. Känns som om hästen försöker 'fiska' upp något föremål som den tappat där i hindret. Som "hoppsan måste bara få tag på vigselringen" ;P
Tycker annars du tagit många bra bilder, kul att du vågat gå ifrån det helt vanliga ibland. Och den sista bilden är helt otroligt underbar, känslan får mig att dras till både glad och samtidigt rofylld.