Hantera utskrifter?
Jag ska skriva ut en bild i A4 storlek, eller nästan A4.
Hur stor måste bilden vara i pixlar, för att den ska passa bra för A4?
Alltså, jag måste beskära den en del för att få den som jag vill ha den, men hur stor bör den vara?
Hoppas ngn förstår min fråga.
Beskär den så mycket som du vill och förminska den inte sedan :)
#1 Hur menar du nu?
(Dum och korkad som jag är :P)
#2 Du kan ju beskära bilden ungefär så mycket som du behöver men förminska inte bilden senare utan låt den vara i den storleken som blir efter beskärningen.
Blir nog ganska bra tror jag men beskär och skiv sedan här hur många pixlar bilden blir.
Jag beskar den till 2000px x 3000 px
Ville lägga till lite text runt bilden. Men min skrivare är sämst, och jag hittade inte sladden till min fotoskrivare :( Suck..
Jag ska göra en "portfolio" pärm..
#4 Men det räcker ju helt klart för A3 med.
Jaha :P Där ser man XD
Jag gjorde en bild i PS, därav att jag undrade.. När jag får pengar så ska jag skicka efter bilder från ngt labb.
Kan du rekomendera något?

Om du bor i sthlm rekommenderar jag odenlab, överkomliga priser med mkt fin kvalité (; Tror de postar bilder också så du behöver nog inte på i sthlm ^^
Jag tänkte mer om man inte skulle gå dit, utan skicka efter. :)
Men jag ska tänka på dom, har dom hemsida?

#6 Jag rekommenderar framkalla.com varmt. Blixtsnabb leverans på en dag och bilderna är bra förpackade. Framförallt bra bildkvalitet och bra service, hade en bild som inte riktigt stämde in på måtten och fick en beskuren och en obeskuren bild utan extra kostnad.
Har provat andra bolag tex. Fujidirekt men blev inte lika nöjd då jag tycker de har en tendens på att mörka ner och lägga på för mycket färg. Frakten är inte lika snabb heller och känns inte lika "säker".
Men det är bara personliga åsikter :)
Tackar! Ska in där och kolla på en gång!

Jag kan inte mer än att hålla med Matilda i den frågan. Har använt mig av framkalla i flera år nu. Riktigt nöjd med resultaten samt trevlig personal. Sen ligger ju labbet bara 5min från mig.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson