Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 02-kritik-rörelse
Läst 443 ggr
karinlindberg
0

Släpp i sommarhagen

Jag vet att ni nog alla har jättefina bilder från Bassholmen, men för de olyckliga som inte åkte dit kan man ju lägga in bilder från andra somarsläpp här :) Det tänkte jag iallafall göra. Kommentera gärna (men inteförrän jag säger till ;P)!

karinlindberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 1; Här tisslas och tasslas det..

karinlindberg
0

Bild 2; Mycket spring blev det! Men lilla Ingvar (…) i mitten.

karinlindberg
0

Bild 3; Mycket spring, som sagt..

karinlindberg
0

Bild 4; Ingvar travar glatt!

karinlindberg
0

Bild 5; Häst i galopp!

karinlindberg
0

Bild 6; Blanka pållar :)

karinlindberg
0

Bild 7; Ingvar ser galen ut..

karinlindberg
0
karinlindberg
0

Bild 8; Vem blir boss?

karinlindberg
0

Oj, ursäkta för bildbomben! Blev kanske lite många..

Men, nu får ni kommentera så många ni orkar i alla fall, ni behöver verkligen inte göra det på alla, men det vore ju bra. :)

Anna
0

Tycker du lyckats bra, men beskurit för tajt på nästan samtliga bilder.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Lagerquist
0

Nu tänker jag känna mig duktig och kommentera allihop 8> 

Bild1 Känns lite tight beskuren, mer luft och kanske liggande format hade passat bättre? Skuggan som ligger precis över huvudena stör lite också då den nästan skymmar ögonen på alla hästar.  Fint ögonblick!

Bild2  Lite tight här också, mer luft framför och på sidorna hade varit bättre. Sen känns det lite som att fokus ligger på bakgrunden och inte på hästarna, kan det stämma? 8> Men mycket fina uttryck och precis rätt del av språnget! :)

Bild3 Denna skulle vara o så mycket bättre i liggande format så det blivit mer luft på sidorna och mindre upp och ner till. För annars är det mycket fin action, skärpa och timing!

Bild4  Absolut bäst beskuren! Han ser mycket graciös ut, det enda dock är att bilden har ett väldigt magneta-stick över sig som får honom att se mer rosa än brun ut 8>

Bild5  Härligt! Man får kontakt med hästen trots att han galopperar bortåt! Bra gjort, liite mindre luft bakom och mer luft framför hade iof lyft bilden lite. Sen känns färgmättnaden lite för hög(?) och magneta-sticket är påtagligt även här…

Bild6  Blankt var ordet! Hästarna känns iof lite överexponerade. Men jag gillar bilden, kanske lite mer beskuren i underkant för ett ännu bättre resultat. Färgerna ser prima ut och kontakten med hästen är superb :)

Bild7  Än en gång för tight beskuret, mer luft! :D Magnetastick över denna också tyvär. Men mycket fint steg!

Bild8 Fint fångat! Lite mer luft kanske men annars bra beskuret! Magnetasticket är iof mest märkbart här, vad hade du för inställningar?

Verkar som att du haft ett fin fint släpp utanför Bassholmen med mkt action :D

karinlindberg
0

Tack för kritiken! :D

#12 Alla bilderna hade från början väldigt orange färg, så när jhag beskärde i PS klickade jag på "automatisk färgredigering" och detta var färgen jag fick :P :) Dessutom är de tagna med kompaktkamera, och jag fattar inte riktigt hur man ändrar inställningarna och så på den :P Haha :)