Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 15-bildhantering
Läst 764 ggr
[manzii]
0

Lightbox?

Hejsan!
Jag ska fixa sånt galleri lightbox, jag ahr laddatner det och så men sen fattar jag ingenting. vad ska kjag nu göra xD

neonrosa
0

Packa upp zip filen med lightbox filerna och ladda upp filerna js, css och images på ditt webbhotell ;)

[manzii]
0

vilka e zip filerna? elite trög xD har du bild på hur man gör skulle de tvara snällt i fall du laddade upp :)

neonrosa
0

Nae ja har inte det, men om filen ligger på tex. skrivbordet så högerklickar du och väljer "Extrahera alla". Sen är det bara att ladda upp filerna ;)

[manzii]
0

Jaha så hela mappen ska in i programmet? Okej ;D se n efter det (A)

Ellsa
0

Det går inte med freewebs va?

senna
0

undrar samma som #5

Dobben
0

det går på freewebs om man kopierar all text och lägger in. jag har det på freewebs.

Ellsa
0

#7 All text?

neonrosa
0

Nej, man behöver inte alls kopiera koderna, det är bara att ladda upp filerna som jag sa.

neonrosa
0

#4 "Hela mappen in i programmet"?

[manzii]
0

#10 Jag har satt in de i mitt webbhotell vad ska jag nu göra?

neonrosa
0

Om du har laddat upp alla filer på ditt webbhotell så är det bara att kopiera det från "lightbox.html" till fotoalbumet.

[manzii]
0

Men på hemsidan http://www.huddletogether.com/projects/lightbox2/ är det ju en massa koder. Ska jag srunta i dom?

Dobben
0

#9 ja juste, så kan man ju göra xD använder aldrig deras uppladdnngs grejs för då hakar sig hela datorn O.o

divansson
0

#1 ursäkta mig (ja är alltid trög).. men hur får man in filerna på webbhotellet? :S har Manufrog och jag fattar inte :P som vanligt

divansson
0

hoppsan sa, nu kunde jag ladda upp, behöver inte svara på det inlägget, och det gick inte att redigera (nått är fel på denna dator)

Jojaton
0

Ehm, för mig fungerar det ändå inte :S Jag har laddat upp alla filer + bilder men det öppnas inte i någon lightbox utan i ett tomt fönster :S

Johanna - Instagram

divansson
0

#17 samma här :S

[Hallonqvist]
0

Man måste koda sina sidor där bilderna ligger annars händer inget.
Man måste ju "tala om" för datorn att man vill att bilderna ska öppnas med lightbox. Att bara ladda över programmet  ger ingenting.

Det står bra förklarat i länken där ovanför i "How to use" hur man kodar sin hemsida för att få filerna att fungera.

www.iglatjarn.com - med lightbox som visningsprogram

[Hallonqvist]
0

Hade gärna hjälpt dig men det beror på om du kan någonting om kodning eller inte.

Jojaton
0

Jag har lagt in

på sidan, och sedan bilderna. Men det funkar ändå itne? Kolla på www.johannasarkar.se/rabygalleri.html så förstår ni.

Johanna - Instagram

[Hallonqvist]
0

Ja det stämmer, dom fyra raderna ska ligga i på varje sida där du vill ha visningsprogrammet. Vill du ha  det på tex 4 sidor måste koden läggas in på alla fyra sidorna.

Sedan måste du även ange på varje kort att den ska öppnas med lightbox. Det gör du genom att i direkt anslutning till varje bild lägga in följande kod

rel="lightbox"

har du flera kort som ska visas i serie lägger du in:
rel="lightbox[roadtrip]"

Så långt har du gjort allt rätt, men din kodning ser ut såhär:
**image #1

**Den är för lång. Därför står det också Image #1 bredvid kortet.  Jag fick det inte heller att fungera förrän jag tog bort allt det sista som stod efter rel="lightbox[roadtrip]"

Dvs, din kod ska se ut för att fungera:

Lägg in exakt den här koden efter varje kort så ska du se att det fungerar. Tyvärr har jag (C) på min hemsida så jag kan inte högerklicka för att se min egen kodning nu när jag sitter på jobbet. Räcka ut tungan

Toltaren
0

När jag försöker få det till ett lightbox galleri så öppnas det bara i "file not found" freewebs sida :S Nån som vet va man ska göra?

Toltaren
0

*Putt*

elinnn
0

Nu kapar jag tråden lite, men det är onödigt att skapa en ny tråd kanse om samma ämne ;)

Jag har fått in bilderna och dom öppnas som det ska vara, men hur gör jag för att lägga till pilarna & laddnigs ikonen? Samt ändra färgen runt ramen på bilden, nu är den knallblå och hade gärna ändra det till en liknande färg som desginen är!

karinlindberg
0

Jag fattar ingenting. Ingen som kan skriva nybörjar-lightbox-instruktioner till mig? :) Söta rara..

[MajaWrangstadh]
0

#26 Putt på samma fråga.

neonrosa
0

http://www.huddletogether.com/projects/lightbox2/ - Lightboxinstruktioner på engelska.