Kritik - Golden King
Jag tog dom här två bilderna för jätte länge sedan, och jag skulle vilja veta vad ni här på hästfoto tycker om dom. Själv tycker jag att ettan är lite suddig och oskarp, medans tvåan är lite utan en av favortierna. Skulle bli roligt med både bra och negativa kommentarer.
#1 gillar jag inte. Suddig, som du sa, och gillar inte att hästen tuggar. (?) Känns som att det är fotad lite uppifrån också.
#2 är mycket bättre. Gillar dock inte att hästen har huvudet så lågt.
#4 tycker den är bättre. Skulle vilja ha hästen lite mer till vänster så det blir lite mer luft till höger, alltså dit hästen tittar dit. Annars tycker jag att den var bra!

#1&2: De här bilderna säger mig inte så mycket, tyvärr. Ganska tråkiga färger och så känns det som att fokusen ligger på marken och inte på hästen. Hästens uttryck säger att den är ganska ointresserad och ger inte så mycket till bilden.
Nu blev det väldigt negativt, men jag ska ge lite konstruktiv kritik istället.
Tänk på var du sätter fokusen när du tar bilderna, fotograferade du med auto eller manuell fokus?
Beskärningen känns lite fel också. En tumregel är att man antingen ska ha med hela hästen eller bara huvudet (göra ett huvudporträtt av bilden och fokusera på huvudet).
Bild #2 var bättre än #1, jag gillar ljuset och beskärningen är lite bättre än på #1.
#4 Den här bilden är mycket bättre! Hästens uttryck och färgerna är mycket bättre på den här bilden. Den lite slitna grimman ger mycket till bilden.
Överlag bra jobbat!

Bild1: Den här bilden går inte hem hoss mig, tyvärr. Hästen är smutsig, har ett täcke på sig och vinkel är allmänt tråkig, detsamma med bakgrunden. Ljuset är ganska elakt, motsol. Jobba på! Hitta en ny vinkel med en annan uppsyn hoss hästen! 
Bild 2: Bättre än den förra bilden, men än inte perfekt. Hästen hals ser allmänt konstig ut, tror det är täcker som får halsen att se wierd ut (Och att hästen har huvudet så långt ner). Annars var ljuset ganska härlig. Försök hitta en bättre vinkel
Bild 3: Denna gillar jag. Hästen har ett härligt uppsyn i ögonen. Bakgrunden är ganska härlig den med. Jag håller däremot inte med den övre kommentaren när det gäller frägerna, för mig är dem ganska matta och tråkiga. Försök rediger lite i PS, höj kontrasterna och pröva i svart-vit. För i allmänt är den ganska tråkig. Annars bra jobbat!