Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 383 ggr
MLphoto
0

Lite hjälp med D80n

Jepp, precis som rubriken lyder.. det kanske bara jag som är smått intelligensbefriad, eller så beror det på något annat :)

Iaf, jag fotar ju oftast på M-läget, och jag tycker det är lite krångligt med fokuspunkten.
Kanske lite svårt att förklara, men den punkten som kameran fokuserar på sitter alltid längst till höger, och jag undrar om det går att flytta den så att man kan få den i mitten eller någon annan stans.. är det någon som förstår hur jag menar?

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

Tovig
0

Ja, det går att flytta den, med ratten till höger om jag kommer ihåg rätt. Får kolla när jag kommer hem, men ngn annan ksk är snabb och hinner svara innan det… ;)

Marija
0

Jag har dock en D50 men tror nog att man flyttar den på samma sätt. Jag trycker ner avtryckaren till hälften sen flyttar jag den med pilarna  (de man t ex använder när man bläddrar bland bilderna) åt önskat håll =)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

MLphoto
0

ok ska prova :) tack för svaren!

Tovig
0

Fast på D80:n ska det räcka att bara knappa på ratten, behövs inte hålla ner ngn avtryckare. Och funkar det inte så ska knappen under upp från L till "punkten".

Marija
0

#4 Kom på att man inte behöver göra det på min D50 heller xD

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Tovig
0

#5 Sådana där små detaljer som man inte för sitt liv kan komma ihåg om man inte håller kameran i handen.. ;P

MLphoto
0

Haha det funkade, tack för svaren ;)