Köpa objektiv från USA
Pappa ska till USA imorgon med jobbet och jag tänkte be honom köpa ett objektiv där så kan jag betala honom när han kommer hem, är ju rätt billigt också. :D
Isåfall ett Nikkor 70-300mm, och eftersom jag har en D40 så måste det ha inbyggd AF motor, men hur ser man det?
Bifogade en bild på två objektiv, ett billigt och ett dyrare. Vad är skillnaden mellan dessa? Har båda inbyggd AF-motor? :)
Mycket frågor blev det :o Tacksam för svar!
Den understa har AF-motor, betecknas med AF-S.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#1 Okej, tack :) Hur betecknar Tamron att deras objektiv har inbyggd AF-motor? Om dom ens har någon sån beteckning xd
Jag har en Nikon D40x och har ett rätt så nytt objektiv: ett tamron 70-300, det är köpt på scandinavian photo för cirka 1800:-, och det har en inbyggd motor. själv tycker jag att det är billigt :)
Det här var inte svaret på någon av dina frågor ville bara att du skulle veta :D:D
Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

#4 - nej. den verkar inte ha någon AF-S
#4 har ingen AF-S.

#5-#6 Fast det står ju "With Built-in Motor" vad mer för motorer kan man bygga in i ett objektiv? 8>
Inte vet jag men jag tycker det känns logiskt iaf 8D
#7 Det missade jag. Konstigt, det står ju att optiken är till ett Nikon AF hus, dvs ett hus med AF-motor.

#8 Ja, det är ju det som blir så snurrigt…
Här är de två objektiven efter varandra, det översta med "inbyggd motor" och det andra utan.
Det borde ju vara att det ena har AF-motor, för objektiven är ju identiska (?) annars, bara prisskillnaden då. Men här i Sverige kostar ju det med inbyggd motor också lite mer om jag minns rätt?
Knepigt är det i alla fall, haha :)

#10 - varför köper du istället inte något av de första objektiven (från #0)?
#11 För att det billiga som jag ville ha har inte inbyggd AF-motor, och det dyra är för dyrt :) haha.