Bildkritik

Bild 1: Inte så jätteförtjust i, du står i fel ljusläge och människan där bakom hästen förstör bilden. Annars ett bra uppsyn hoss hästen.
Bild 2: Samma sak här som förra, dessutom vill jag se hela kroppen, det var lite knasigt beskärt. Det känns mer som om jag kollar på människan.
Bild 3: Den var härlig! Bara en aning överexponerad, och kanske lite väl höjda kontraster.
Bild 4: Fin bakgrund. Stör mig på pannluggen som skingrar hästens ögon, det är viktigt i en häst bild, ögonen. Ryttarhanden samt att det ser ut som om hon drar väldigt mycket i tygeln (så att hästen gapar) irreterar mig också. Dessutom skulle jag vilja ser mer av kroppen (bogarna ev.)
Bild 5: Egentligen samma som 1 och 2. Annars fint uppsyn hoss hästen och bakgrund.
Bild 6: Knasigt beskärd, ser ut som en "Halv" häst. Annars mjuka fina färger!
Jobba på! 
Förlåt för trådkapningen men vart var du och fotade detta? Känner personen på bild #4, så det är därför jag undrar:P
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."
Hade gärna sett ögonen pa Haldol and Njord. Haldol var dessutom ganska mörk eftersom solen ligger pa fel ställe. Härlig uppsyn pa första bilden!
Wincent var dock lite knasigt beskärd och jag hade gärna sett en lite lugnare bakgrund och en lite ljusare bild.
Överlag gillar jag bilderna, de är originella, speciellt den sista (kunde kanske göra sig bra pa en hemsida som välkomsbild pa vänstra delen av skärmen?), fint ljus, överlag bra perspektiv och den gäspande hästen fick mig att le.
Fortsätt sa! :)
-Jenny

#7 på ridklubben ^^, ÖRKS Ölmstad Rid och Kör sällskap www.orks.nu
:D

#8 tack :D på Haldol Kry var det meningen med ljuset jag tkte att det blev annorlunda och häftigt
#9, Ok, tack för svaret ;D
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."