Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 916 ggr
Anna
0

Minneskort eller batteri...?

Nu är jag, som ni alla kanske förstår, ganska pank efter att jag införskaffat mig min efterlängtade Nikon D200.

Jag köpte bara huset och inga minneskort eller tillbehör till, så därför är jag i behov av två saker just nu - ett 2gb minneskort eller ett extra batteri. Har precis sålt bilder för strax under 500kr så tänkte att jag kan lika gärna köpa något av ovanstående direkt. Frågan är bara VAD?

Minneskort: Är verkligen i behov av ett. Fick ett 512mb av syrran men det blir bara ca 160 bilder på det, vilket inte är speciellt mycket. Ska iväg nu 16-17 maj och fota nationell hoppning ute, så behöver större minne tills dess. Samtidigt har jag fortfarande kvar D50n och med den kan jag ta över 1000 bilder med mina båda SD-kort.
Batter: Batteritiden på D200 är inte den bästa. Den ska klara 300-500 exponeringar/laddning, vilket ibland inte räcker. Har bara ett batteri till den, därför kanske det är värt att köpa ett extrabatteri att ha med sig (i fickan fram tills dess att jag köpt ett batterigrepp)? Samtidigt, har som sagt kvar D50n och med den kan jag ta minst 1000 bilder/laddning.

Så, vad skulle ni köpt, och varför? Batteriet kostar mellan 300-600kr, minneskortet runt 200-300kr.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se