Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 771 ggr
Colt
0

Första gången med 40D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I lördags va ja uppe på solvalla och fotade ponnytrav första gången med min Canon 40D.

Slänger upp två bilder så får ni säga vad ni tycker. =)

Första bilden.

Colt
0

Andra =) Lägger bara upp två för att inte bli tjatig.

Ellsa
0

Riktigt bra fångat!

Mjuka bilder med bra skärpa, synd att bakgrunden är så dålig på travbanan. Kan inte bestämma mig om jag gillar ettan eller tvåan mest, ettan är bättre i steget men tvåan ser kusken så glad ut på. Superfina bilder!

RebeccaMelander
0

Första bilder är riktigt läcker, tycker att du har fått riktigt fina bilder. Håller med #2 om att bakgrunden på travbanor inte är så roliga, men jag tycker du lyckats bra ändå.

Hajda
0

Mjuka fina och härliga bilder, bra skärpa. Kameran verkar super! Om bakgruden kan man ju inte begära så mycket, det är ju en travbana!

EllinoreBoy
0

riktigt snygga! och bakgrunden på travbanorna gör ju bilden så mycket "tävling" på någe sätt!

Anna
0

Mycket fina bilder.

Jag skulle försöka lämna mer luft åt det håll hästen rör sig, tycker inte det är så snyggt med så pass centrerade motiv.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Colt
0

Tack för alla fina komentarer! Lägger upp en huvudbild ja tog också som ni kan få komentera när ni ändå är i farten! ;P

Cattiiis
0

Fina bilder, bra skärpa och fina färger. Bra fångat. Även jag skulle vilja se mer luft åt det hållet hästen rör sig åt. Jag tycker mest om #1 eftersom kusken ser så glad ut.

#7 Fin bild på fin häst, gulligt med tungan som sticker ut. Bra beskärning förrutom att luggen/manen är kapad längst upp.

divansson
0

Fina bilder :) Håller med ovan här..

Förresten, vad tycker du om kameran? jag har ju funderat på en 40D i ett bra tag nu.. kul att veta lite sådär bara^^

Colt
0

#9 Än så länge älskar jag den! =) Enda minuset är att skärmen suger! Färgerna flyter ihop och bilderna visas väldigt oskarpa så jag trodde att det var mina bilder som blev oskarpa innan ja laddade in dom i datorn.

Mari
0

#10 Är det inge fel på din skärm då? Min kusin har en sådan kamera och han säger inte att det är nått fel med skärmen, enda han tycker är att liveläget är dåligt för man inte har någon autofokus tror jag det var

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Colt
0

#11  De har ja inte tänkt på eftersom alla ja pratat med har sagt att skärmen är dålig på 40D. :O

Mari
0

#12 Den jag tittade på i affären verkade inte skärmen dålig på iallafall :P men tog ju bara två kort inomhus också så det kan ju vara svårt att veta.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

divansson
0

#10 okej :P hm.. men tack för svaret :) har också hört att skärmen kan göra så bilderna kanse lite oskarpa ut..

AndreaK
0

Vad kul med ny kamera! Jag har nu EOS 300D, men den har några år på nacken och jag håller för fullt på att spara till 40D. Du får gärna ge en detaljerad recension av den, är NYFIKEN ;)

Ellsa
0

#10 Det tycker min morbror också som har 40D!

elinnn
0

riktigt fina bilder!Fast jag gillar första bilden mäst ;)

Isak
0

Vi ser fram emot en recension på HF. :)

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

ElinH
0

Riktigt snygga och skarpa bilder! Hoppas du är nöjd med kameran! :)

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

ElinH
0

Riktigt snygga och skarpa bilder! Hoppas du är nöjd med kameran! :)

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Colt
0

#18 Jag måste nog fota lite mer med den för att kunna recensera! Det finns sååå mycket mer att utforska än på gammle 350D. 8-)

The-Photo
0

Roligt, fina bilder. Vilket objektiv har du använt?

Colt
0

#22 Sigma 70-300, som igentligen är ett macroobjektiv men fotar med inställningen normal såklart.

The-Photo
0

#23 70-300 blir väl ett telezoom?

Anna
0

#23 Sigma 70-300 är inget makroobjektiv, däremot har den "fuskmakro" vilket bara förkortar närgränsen - och inte ger någon korrekt makrofunktion. För att objektivet ska heta makro måste det fota i avbildiningsskala 1:1.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

The-Photo
0

#25 Tänkte väl det :)

Josefinee
0

Galet bra fångat!
Skitsnyggt ljus o skärpa och allt!