Vivitar?
Jag är nu på G att köpa en Nikon D50 och har lånat hem den över helgen för att testa den nu :D
Fick med kitobjektivet samt ett gammalt teleobjektiv från Vivitar (aldrig hört om det märket innan..). Det är ett 75-250, 3,8-4,5 + inbyggd macro om jag inte fattat det fel. (Det står macrofocusing zoom.. :P) Det är ett skjutzoom men fokuserar med genom att vrida åt sidorna och zoomar frammåt och bakåt.
Det funkar dock bara i det helmanuella läget och jag kan verkligen inte förstå varför? Någon som kan hjälpa mig?
Undrar även över vad man ställer in för något längst in mot kameran (nästan in mot där objektivet och kameran sitter ihop)?
Det står på 22 just nu men kan ställas om till alla möjliga siffor ner till 3,8. Vad är det? :P
Hoppas någon vill hjälpa mig! :)
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Det låter som ett analogt objektiv? Om jag inte minns fel så är det närmast kameran hur nära man vill att focusen ska ligga? Antagligen så funkar det bara på manuellt läge då det verkar vara analogt.. Men jag vet inte, är inte så hajj på objektiv. Men vi har en analog system hemma och objektivet verkade stämma ganska överens med det vi har :P
#1 Jaa, det borde ju vara det eftersom att det är så gammalt! Ska testa att vrida lite på den "ratten" längst ner och se vad som händer :P
/ ElinH
Putt. Någon som vet varför autofokusen inte fungerar? Eller den kanske inte gör det på gamla objektiv?
/ ElinH