Agriaveckan 18 maj (nat. hopp)
Även idag var jag och fotograferade i Vetlanda, denna gången de två sista klasserna (130 resp. 140cm) under Agriaveckan 2008.
Vädret bjöd på en hel del molnighet med lite solglimtar, varvat med regnskurar och blåst. Det var riktigt klurigt ljus ibland men jag gjorde mitt bästa.
Kunde tyvärr inte variera så mycket mellan hindren då de flesta hoppades "åt fel håll" så att säga, hur mycket jag än flyttade runt, ha överseende med det ;)
Konstruktiv kritik? Nikon D200 + Nikon 80-200/2,8D användes.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Och en bonusbild, försökte testa något nytt och fick den här bilden…
Vet inte vad jag tycker om den. Skylten i bakgrunden drar ju ner intrycket rejält, tyvärr, men ville ändå dela med mig. Tips på förbättringar? (har beskurit kraftigt och ej skärpt upp, därav den lite dåliga skärpan)
Fina bilder Anna, skulle kanske vilja ha lite mer kontraster i bilderna då dom blir lite tråkiga i färgerna.
Bilden i #5 var häftig, alltid kul med något nytt. Men som du säger, lite kass skärpa och synd på skylten, annars riktigt läcker! :)
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."
#6 När det var mulet blev det lite tråkiga färger, ja. Samtidigt vill jag inte överredigera de.
Tack!
Jag tyckte bäst om #3. Fin bakgrund, bra komposition och fina färger.
Tycker också om #5. Men som du säger, skylten…
Annars läcker komposition.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

#1 Med din kamera kan du lätt öka iso:t lite för att kunna välja en ett högre bländartal efterssom det är lätt att få väldigt lite skärpa med 2,8 såsom på denna bilden som känns helt oskarp
#9 Helt oskarp? Den är helt skarp, åtminstone i originalformat.
Har aldrig haft problem att sätta skärpa med F2,8.

Gillar bilderna och själv tycker jag färgerna är utmärkta, behagliga att titta på. Är nämligen inte så förtjust i för höga kontraster i bilder, så för min smak PERFEKT!
#11 Tack =)
Den banan dessa bilder är fotade på ska jag alltså fota dig och Nisse på om allt "går som det ska" under New Forest SM:et? ;)

om du säger så…

#12 Vsg! Asså? Oj, vad jag längtar. Vi har kollat lite närmare på det och det blir nog lördag (dressyr) L:a1 + L:a4 (NF M) och utställningsklassen för tävlingshästar (lördag) samt hoppning söndag L:b + L:a (NF M) :)

Jättefina bilder :)
#14 Då ska jag hålla utkik :)
#13 Eftersom jag inte skärpt upp den i efterhand och kvaliteten blir sämre när man förminskar är det kanske inte så konstigt att den ser lite oskarp ut. Får skärpa upp den lite :)
#15 Tack!

Gillar #5 skarpt. Synd att den inte är så skarp och skylten.
/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se