Galet billigt!
Såg just i reklambladet från Elgiganten att de säljer Nikon D40 (+ kitobjektiv) för endast 3000:- under en tid framåt! Det är ju helt galet billigt ju! Alla ni som vill ha en borde verkligen passa på att köpa en nu! :)
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Ja D40 säljs verkligen ut rejält nu…
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Kanske håller på att säljas ut som D50:n för att ersättas?
/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se
Ojoj, det var billigt!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Ja, D60 och nya D90/D80x (som det spekuleras om) konkurrerar nog ut den rätt enkelt.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#1 Ja., det är både för- och nackdelar med det..
#2 Det tror jag iaf.. Det finns ju en D40x och en D60 som i princip är samma kamera fast med fler megapixlar.
/ ElinH
Oj, vad billigt! Billigare än en hel del kompakter, synd känns som D40 tappar lite värde och status då.

såg med det, tkr inte att det är såå super :P
Ja, det var otroligt billigt..
haha jag som tänkt sälja min, ska nog lägga ner det nu 8)

#6 Det kommer ju nyare och nyare hela tiden, så det är klart att prylarna tappar värde. =)

oj vad billigt!
#6 Verkligen! Och det är väldigt synd..
/ ElinH
Jag tycker det är bra att den är så pass billig,då får fler chansen att köpa en systemkamera.Men jag har även märkt att det värkar vara "trendigt" med systemkameror,väldigt många har ju en sådan utan att riktigt behöva den..?
Jag har inte råd med en sådan just nu iald..:(
#13 Där sa du ett sant ord med trenden! Har sett så sjukt mycket folk som har skaffat systemkameror på senare tid här hemma som bara fotar spegelbilder med dem och blixt hela tiden x/
#14 Även kallad fjortisbilder. Måste ta en sådan i spegeln med tamron 200-500 med motljusskydd och full zoom. Blir ju som en nätt automatkarbin.

Hur länge tror ni priset håller sig? Kommer det forsätta ner elelr kommer det gå upp igen?

Jag gissar på att priset håller sig, i och med att det kommer ut så många nya modeller nu.

Jag tror inte dom kan sänka priset så mycket mer, en fin och bra kompakt kamera kostar ju 2000-4000kr… Så att den sänks mer kommer ta ett tag. Men man hittar säkert jättebilliga begangnade, men det är ju knappt någon idé med sådana nu^^