Fotojobb!
Tvungen att prata av mig :)
Har precis slutat skolan och så ringer en tjej ifrån hippson magazinet. De hade hittat min hemsida på egen hand och de var imponerade av mina bilder. De ville använda några i ett repotage som senare ska publiceras i tidningen. Blev riktigt chockad när hon ringde, hade inte en tanke på det! Självklart kommer hon med frågan "vad vill du ha betalt" och det har jag inte en aning om vad som är rimligt att ta, men vi skulle prata om det vid ett senare tillfälle.
Någon som har någon aning om vad man kan ta betalt?
Ska nu söka igenom mina mappar och skicka det de var ute efter, nämligen hoppbilder ifrån storhästtävlingar (1m - 110). Så får vi se vad de tycker. I allfall, grymt skoj!
Mvh Cecilia
Grattis!
Vad roligt. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med ersättningen, då jag aldrig sålt en bild tidigare.
/Michaela

Vad kul :D
Jag har tyvvär ingen aning.
/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se
Grattis! Vad kul! :D
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Grattis! :) Har själv kontakt med Hippson ibland, de är mkt trevliga och jag gillar deras magasin.
Jag tar runt 300:-/bild, kan ge mängdrabatt. Är det mycket små bilder det gäller kan jag sjunka till max 200:-/bild, är det större bilder ökar priset osv.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Tack allesammans.
#Tack. Okej, ja de verkade faktiskt väldigt trevliga!
Tack för tipsen.
#4 Hade jag sålt någon bild, och inte tagit reda på lite priser innan, hade jag nog tagit ett riktigt, riktigt underpris.
Grattis! :)
Vad kul, grattis! :)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Tack allesammans!
Stort grattis!
Vad roligt, grattis! :)
Grattis!

Kan uppdatera lite och meddela att bilder är iväg skickade och svar har också redan kommit! De var bara ute efter en bild och en av de bilder jag skickade passade visst perfekt. Så 500 kr + moms erbjöd de mig för denna bild, som skulle publiceras i tidningen Hippson Magazinet.
Även mitt namn kommer att placeras vid sidan om bilden, så det kändes riktig och bra!
btw, tack igen allihoppa!

Vad kul! Grattis. 
Shit va roligt! Grattis
Nyfiken på vilken bild de va ><
Kul! :D grattis :)
Grattis!

Va roligt, är också nyfiken på vilken bild det var dem sökte ;)

Grattis :D

grattis :D

Grattis. Men moms?
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

#22 . Tackar, vad menar du?
#20 Vilken fin bild! Känns lite sportig, full av fart liksom :)
/ ElinH
#13 moms? Det är ju bara om du har eget företag med F-skattesedel som du kan lägga på moms.

#Ja, de trodde till en början att jag hade ett eget företag, men sedan förstog de då att jag fotograferade på min fritid ensålänge. Så de där med momsen tog de bort xd
Gud va kul :D Grattis!
#26 Aha, de tyckte inte att det verkade 'oseriöst' då när de fick veta det då?
/ ElinH

#26, Nej, absolut inte. Det var bom säkra på att jag drev ett företag från början, då de tyckt min hemsida och fotografering var så ordentlig så att säga :P Sedan när jag väl fick det förklarat hur det va, att jag var ung och höll på med det på min fritid blev de bara mer imponerade!
Riktigt trevliga människor! Kan också berätta att min bild kommer vara med i Nr. 2 som kommer ut i slutet av Juni. De är till en forts. också intresserade att använda fler av mina bilder.
De på Hippson är alltid trevliga och jag har inte märkt av att de tycker man är "oproffsig" bara för att man inte har företag - som Cecilia säger, de blir mest bara imponerade :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#29 Vad bra att de tog det på det viset! Och grattis!
#30 Skönt att de inte tycker det, då kan det bli jobbigt. :)
/ ElinH
Grattis, vad kul! :D

Ja, de är verkligen roligt! Nu får ni inte glömma bort att kika på min bild när den kommer i tidningen :)

Grattis! :)