Kamerakrångel :(
I morgon lämnar jag in min kamera på lagning :(
Den har nu börjat låsa sig själv så man måste ta ut batteriet för att få den att låsa upp sig igen :( Även minneskortet har fastnat i kameran så det är på tiden att lämna in den på lagning. De kanske även kan få bort lortet i kameran som fastnar på bilderna om jag har tur, jag har gjort rent så gott det går men får ej bort det lort som fastnar på bilderna :S
Jag hoppas verkligen att det EJ tar längre än en månad att fixa felen för den 26 juni börjar ju de ponnytävlingar jag lovat att fotografera på! I värsta fall kanske jag kan få låna morfars Nikon om min kamera ej hinner bli fixad.
Ursh vad hemskt det känns, kommer missa brukstävlingarna i Stråtjära, studenten och antagligen galoppen i strömsholm om jag nu skulle ha åkt dit.
BAAAJS!!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Vad tråkigt, hoppas att reparationen går fort! Vilken kamera har du?
Vad tråkigt :/
Vad trist. Hoppas allt löser sig.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#1 Jag har en canon eos 350D, ska köpa en 40D så fort skatteåterbäringen kommer :P Men vill ju att denna ska fungera nu så jag har nått tills dess och så att jag ev. kan sälja den vidare senare :)
Ja verkligen trist! Förhoppningsvis kan jag låna min morfars nikon om jag behöver, då är de ju bara det problemet att jag inte fotoat med en nikon på sådär 3 år men det är antagligen inte någon större skillnad hoppas jag :P
Ursh känner mig lessen :(
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Usch, vad tråkigt!
Tråkigt. :/

hoppas det går snabbt att reparera den! Vad har din morfar för Nikon kamera?:)
#7 Ingen aning faktiskt men tror att det är en D40 om den modellen finns :P Det var iallafall vädligt ny för sådär 2 år sedan
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#8: Nikon D40 finns, ja :) Men är lite osäker på om den verkligen är 2 år, kanske han har en Nikon D50? Har ingen koll på det.
#9 Ja D50 låter möjligt, jag har ingen aning om vad det är för nikon han har, vet bara att den inte är allt för gammal :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#10: Okej, hoppas att allt löser sig iallafall! :)

Säg att de rengör sensorn då också eftersom det verkar vara där lorten sitter.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
#12 Tack det ska jag be dom att göra :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Vad tråkigt!
Vad trist, hoppas att det går bra!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Hoppas det löser sig :(

Ska du till Stråtjära!? Red där på ridläger:) Där Johan äger stallet alltså? Och med mycket brukshästar? VIlket datum är det?:D
#17 Jag har planerat det men nu har jag ju ingen kamera :(
Det är den sista maj och första juni tider vet jag ej ännu..
Och japp det är Johans stall, har också vart på ridläger där och även ridit lektioner där när jag var liten runt år 2000 någon gång :)
Då hade de mest russ och ett par brukskorsningar, nu vet jag faktiskt inte vad de har för hästar där men de går iallafall fortfarande ute på lösdrift :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Lämnade ju in kameran igår och de visste inte alls hur lång tid det kunde ta men jag skulle räkna med iallafall MINST en månad :(
Känner mig lite handikapad utan min kamera :O
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Vart lämnade du in kameran någonstans?
Det är inte alltid det tar så lång tid.
Tura Scandinavias service är allmänt känd som segare än sirap. Men jag lyckades få min optik lagad på en vecka.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

Usch, tråkigt när sånt händer. :/
#20 På expert där jag köpte den, då det är där försäkringen gäller. När jag kollar på internet vart den är på väg så är den påväg hit:
Verkstad
Assist Linköping (Bild & Ljudservice)
Sist jag skickade iväg den på lagning (då var det bara en inställning som var fel så man såg suddigt) då åkte den runt till 2st olika verkstäder innan de konstaterade att det var en liten inställning som var fel och det tog nästan precis en månad :/
Förhoppningsvis så är det så mkt fel på den så jag får en ny :P Om man nu kan få det? Jag hoppas iallafall på det :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se