Nya iFokus
Här kommer en första bild på hur Nya iFokus ser ut för tillfället. Just nu testkörs den nya versionen av värdar och Medarbetare för att hitta fel och brister.
Några nyheter är:
- Inga ramar/frames
- Möjlighet att bifoga videoklipp från ex. Youtube
- Skiftande info som ex. senaste albumbilden, blogginlägg och info om iFokus etc.
och lite andra trevliga saker (vill inte berätta allt). Men noterbart är att den nya versionen inte är klar så att det kan tillkomma nya funktioner lika väl som det kan försvinna.
Eftersom iFokusgänget sysslar med det här på sin fritid är det svårt att riktigt sätta ett datum för när den nya versionen går live eftersom den fortfarande är i beta-stadiet.
Personligen tror jag inte att versionen kommer att gå live förrän tidigast i höst, eftersom även de behöver lite semester.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
Vad läskigt det såg ut!
Jag som trivs så bra med gamla goa iFokus ;D
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

De personliga sidorna kommer också få en rejäl ansiktslyftning och största nyheten där är det nya fotoalbumet och den kraftigt förbättrade bloggen.
I fotoalbumet kommer det att bli möjligt att skapa flera album och kommentera bilderna och bloggen kommer bli mer en riktigt blogg. Jag har inte använt "gamla" dagboken så har inget att direkt jämföra med, men det kommer vara en riktigt blogg och de personliga sidorna kommer att få en egen adress.
Likt Nya iFokus så är de personliga sidorna och under arbete om inte mer då det endast är ett fåtal som har fått möjligheten att testa dessa.
Till en början kommer det säkert kännas ovant för de flesta, men efter en tid kommer ni nog inte sakna den gamla. Det är i alla falll den känslan jag fått från de som testat nya versionen.
Så här har ni en karamell att suga på till Nya iFokus går live.
Bifogad bild är från min personliga sida.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

Jag säger som Sofia ;)
Tycker inte alls att den var någon höjdare, tycker om den nuvarande men man vänjer sej nog ^^
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Det tar ett tag att vänja sig…
Men nu när vi värdar/medarbetare surfat runt inne på värdsajten och iFokussajten ett tag, känns det omodernt och "trist" att surfa runt på resten av sajterna ;) Man vänjer sig snabbt!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
nee, gamla iFokus :D

Tror att det kommer bli snyggt!

Ööh? :P haha, jag som gillar det som det är nuu ;) såg scaary ut.. men jaa.. man kan inte dömma hur något är närman bara sett "utsidan" eller va man ska säga x)
Tycker den ser stel, opersonlig och rörig ut..men man brukar vänja sig. =)
#11 Det var mitt första intryck också.
Nu känns gamla iFokus stenålders för mig :p
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Är inte 100% med i Gillaklubben, dock tycker jag det ser mer profisionellt nu.
Vet inte riktigt vad jag tycker ..
När man väl har haft tid att titta igenom allt är det helt klart ett lyft tycker jag! Finns en del funktioner som är toppen, några som det tar lite längre tid att vänja sig vid o.s.v =)
Jag tycker den liknar hotmail? :S

Jag gillar den nya designen starkt och tycker att den här gamla är tråkig om man jämför med den. Det går jättefort att vänja sig.
/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se