Arabutställning, bilder
Idag var jag iväg till Kumla och fotade en arabutställning tillsammans med Malin. Har nu suttit hela kvällen och redigerat några av alla de bilder som togs under dagen, det blev en hel del ;)
Önskar konstruktiv kritik på några. Börja inte kommentera förrän jag säger till, tack.
Bytte sista bilden. Ingen som har nått att säga? =)

Tycker bilderna va mkt fina. Gillar bild 3 bäst..:]
Jag tycker bäst om #1. Fina färger, härligt uttryck från hästen (araber är urläckra), bra bakgrund. Hur hade bilden sett ut om hela svansen var med? Tycker att det är just hela svansen som saknas nu. Annars bra komposition.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#7 Tack!
#8 Jadu, det skulle jag också vilja veta :p Jag kapade alltså svansen redan i kameran ;) Men tack!
#1 Mycket fin kompiosition, mycket fina skuggor som ger djup i bilden. Kanske något väl kvadratisk beskärning för min smak. Hela svansen hade jag gärna sett i bild och dessutom saknar jag skärpa på hästens öga.
#2 Annorlunda bild, fin tycker jag. Däremot tycker jag hästen skulle varit placerad lite längre åt höger i bild, samt att pannluggen låg lite finare - men det sistnämnda är ju svårt för dig att göra något åt.
#3 Du har framhävt hästen kanonfint här! Vilken hals! Fint ljus och bra skuggor. Gillar hästens uttryck. Tycker däremot inte att luften över hästen tillför så mycket, jag skulle nog hellre ha lite mer luft under. Synd på bakgrunden, men inte ditt fel.
#4 Fint uttryck, fin vinkel. Saknar lite kontrast, ser på gränsen till lite dassig ut. En vinjett skulle nog rama in hästen lite bättre.
#5 Bra bakgrund, bra skärpa, skärpedjup osv. Synd på de lite väl skarpa skuggorna och att båda öronen inte pekar framåt.
MVH Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#10 Tack så mycket för kritiken!
Ang #1 så kapades svansen redan i kameran, tyvärr. På #3 finns tyvärr inte mer luft under, valde därför att ta med lite extra i överkant för att inte få en så avlång bild, men det kanske skulle blivit bättre med mindre luft ändå.
Fina bilder överlag, hade dock gärna sett lite mer luft runt hästen i #1 och #2.
Gillar nästan #4 bäst, hästen ser ut som att den ser nat langt borta och du har fangat det ögonblicket bra, tycker jag. :)
-Jenny