Årsta Runstens Sportryttarförening
I helgen var jag och en kompis där och fotade (det var hästhoppning), så jag vill gärna ha kritik på följande bilder.
Nikon D80 och Tamron 55-200/4-5,6 användes.

Ooh, dit ville jag åka men jag sov halva dagen istället 
Tycker att hoppbilderna var helt ok men det ser konstigt ut när du har beskärt precis vid översta bommen. Ridhusbilderna var fina tycker jag, min favorit är nog #5 eftersom den ser lite mystisk/hemlig ut. xD
När slutade tävlingarna där? Har du några bilder från 1,40m där man ser marken också?
#1 Förstår hur du tänkt med kompositionen här, men jag tycker tyvärr inte att den funkar så bra. Hästen ser lite loj ut, hade den sett piggare ut hade kompositionen fungerat bättre. Tycker inte ljuset faller in så bra tyvärr, med en för mörk högersida och en för ljus vänstersida. Bra del av språnget. Gillar inte att man bara ser en bom.
#2 Bra uttryck, bra fångat, bättre komposition. Mindre luft över och mer till vänster skulle förbättra kompositionen ytterligare. Igen, gillar inte att man bara ser en bom. Ser avklippt ut då.
#3 Den här gillar jag faktiskt! Trots att hästen inte befinner sig i en bekväm vinkel med huvud och hals gillar jag verkligen uttrycket och manen som flyger. Kompositionen funkar bra. Synd på det utfrätta längs hästens mankam.
#4 En bild som jag hade upplevt som en bra bild ifall bakhovarna inte var kapade. Annars gillar jag den rätt mycket.
#5 Tycker delen av galoppen får hästen att se lite stel ut. Gillar den tyvärr inte, för svårt att se detajler osv. Men ett bra försök.
#6 Mycket härlig bild! Om hästen stått ut mer från bakgrunden (kortare dof eller om bakgrunden varit mindre rörig) hade den sett ännu bättre ut.
MVH Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#1 Jag tycker faktiskt om kompositionen, läcker. Håller med Anna om ljuset.
#2 Håller med Anna om kompositionen här. Annars stör det mej inte att man bara ser en bom.
#3 Jättefin, verkligen! Kompositionen är kanon, lika så färgerna. Snyggt.
#4 Hade bakhoven/bakhovarna varit med hade du haft en riktigt, riktigt bra bild, men fortfarande mycket vacker!
#5 Tycker faktiskt mycket om den här bilden! Ljuset är grymt. Man undrar vad ryttaren tittar på, den mörka bakgrunden gör hela bilden intressant. Snyggt!
#6 Håller med Anna här =)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus