Utställningar/tävlingar i sthlm-omr.?
Är det någon som vet om det finns några utställningar eller hopp/dressyr tävlingar i stockholms området? Jättetacksam för svar :D:D
Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

Finns massor med sånna här trådar! Sök i sökfunktionen :)

Väldigt många vad jag vet :).
Skulle ni kunna ge några förslag :D?
På Lördag och Söndag är det hopptävlingar på Mälarhöjdens ryttarförening.
Vet du hur man kommer dit med tunnelbana från gullmarsplan:D?
#5 Du tar tunnelbana från Gullmarsplan till Slussen sedan byter du tunnelbanans rödalinje mot Norsborg och går av vid Sätra, därifrån går du 15 min till stallet :)

Tar själv tunnelbana och går från slussen, vet dock ej hur det ska gå, har ju inget lokalsinne att skryta om ;)
okej, ska försöka övertala min kompis att åka med:D:D Tack för hjälpen:D

Man går ner för trappen som är mot bussarna sen svänger man runt hörnet och går upp för en ny trappa(när man byter t-bana i slussen). Jag ska ev. gå på mälarhöjden på söndag..någon som vet när man bör vara där? :)
Runt 9 skulle jag tro att första klassen startar, kolla på hemsidan…
Vad heter hemsidan:D?
Tack:D
Varsågod ;)
#5 Tack:) Skulle någon kunna beskriva hur jag ska gå från Sätra :D?
Jag skrev hur man gick i en annan tråd, men jag kan kopiera den och sätta in den här (:
När du går från tunnelbanan går du till höger, inte mot Ica. Sedan går du bara rakt fram och ner för en asfaltsbacke och sedan går du tvärs igenom en park som ligger en aning till vänster (det finns en upptrampad "stig" genom den). Sedan går du bara rakt fram upp för en en lite sluttande asfaltsbacke så du kommer till en vändplan och sedan fortsätter du bara rakt fram (det ska finnas en parkering på din vänstra sida en bit bort) tills du kommer en korsning och även där går du äver vägen och fortsätter rakt fram. När du har gått en bit ska du se ett stort rött hus, det är ridhuset. Framme.
Tack så mycket:)

Jag ska också gå från sätra :) Briandt hur lång tid tar det att gå ungefär? ;)
En kvart ganska precis faktist. Fast jag vet ju hur man går så det kan ta kanske 20 min för er som inte vet ;)
Vilken tid ska ni vara där? Jag kommer vara där vid 09.30

Okej :) Jag kommer komma ganska precis till 9 isåfall :) Är vid sätra 8.44 :)

jag ska ju gå på söndagen, och jag läste precis på hemsidan att dom ändrat tiden..aaah, kommer dö xD
"OBSERVERA ATT VI HAR TIDIGARELAGT STARTEN MED EN HALVTIMME TILL KL. 08.30!"
usch va tidigt, hur ska jag klara detta? hahah :P

Kommer kanske dit imorn med :) Mycket trevligt ställe! :P
Jag var där idag. Väldigt starkt och jobbigt ljus. Bakgrunden är inte den bästa, lite containrar här och där :P

#23 Hur såg du ut? :P
Blond, typ mörka jeans svart&vit randigt linne :P

#26, hur såg ni ut? (:

Jag hade iaf på mej blåa halvlånga byxor, en grå tröjja med blommönster, mellan brunt hår, (inte blont och inte brunt, utan mittimellanXD)uppsatt ;P
Själv ska jag till Hufvudsta Ridklubb i helgen, hoppning ;)
#30 Aha, okej. vet inte om jag såg dig, jag stod vid läktaren mest (:
Vet du om du fick några bilder på hästen Cawat, Tekla eller Chantell? det är nämligen MRS ridskoleponnyer

#31 Jag ska dit på söndagen (anställd) :D

#32 Vet ej, beskriv dom :P Var tekla en brunskäck?
Jaa, det är hon (:
Så ser hon ut -> Tekla

har på båda tror jag, ska se snart! :P
#3 Roligt, då kanske vi ses 

Ja :D

Japp, det är dom! :) Fina bilder

Tack, asså är det lätt att gå från sätra? :) eller är det lättare att gå från tunnelbanan innan typ bredäng? :)
Jag tycker det är lätt, men jag vet ju liksom vägen dit. Det är mycket närmre om man går av vid Sätra, Bredäng blir mer en omväg (:

Okej, men min moder sa att det var svåårt att hitta från sätra :S
Asså, jag går aldrig från Bredäng. Har åkt buss enstaka gånger men det är helt klart längre att gå därifrån

Okej, men hur kommer man från sätra tunnelbanestation till gångvägen, för morsan sa att det inte fanns någon speciell "nedgång" :S :P
Jaha, jag vet inte. :P Men det finns en speciell väg man kan gå :)

Okej, tack ska du ha :) Tror jag vågar mej på att testa :P någon mer som ska dit? :P

om du behöver hjälp med att hitta tävlingar i Stockholm så är denna sida väldigt bra http://www.ridsport.se/svrf2000/termin/mainf.htm ;)
#31 Jag ska dit båda dagarna ;)
#29 Jag hade svarta piratbyxor och ett gult och svart prickigt linne och en orange adidas tröja. Och jag hade en nikon D40x i handen hela tiden ;)
#54 var du där igår:)? jag var där hur såg du ut:)?
#56 Glömde skriva att jag inte orkade klona bort hinderstödet;)

Någon som vet några fler tävlingar nu =)?

#59 ifall du kollar på länken som #53 lade upp så kan du själv söka efter tävlingar nära dig. Mycket bra sida! :]
Det är ju somsagt tävlingar i hoppning nu i helgen på Hufvudsta ridklubb. Vilka har bestämt att komma?

#61 Jag kommer på söndan, och det vet du! :P
#62 Ja det vet jag ;)

#61 Jag kommer kanske, om jag hittar dit ;P
Kan nån berätta hur man åker dit, sl fungerar inte :P Typ från fridhemsplan?
#64 Du tar blåa linjens tunnelbana mot Hjulsta (Akalla avgår från samma perrong men ta ej den) kliver av på Hufvudsta. När du kommer ut (bara en utgång) går du under tunneln, åt höger tror jag det är och följer allén rakt fram tills du är framme typ. Hoppas det hjälpte ^^

#65 Tack så mycket! Inte bestämt vilken dag jag kommer, får se :P
# vet du hur man åker från gullmarsplan:D?

Det är ponnytravtävlingar på Solvalla 14 juni - fritt inträde!
Och så klart är Elitloppet 25 maj att rekommendera! en riktig folkfest!!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

#67 Skulle tro att du tar tunnelbanan mot Vällingby/Hagsätra/Alvik till Fridhemsplan och byter till blå linjen där, som det står i #65
Fast det kanske finns ett lättare/snabbare sätt?
#67 Jo precis som Anna säger får du ta gröna linjen mot Hässelby/Alvik/åkeshov (INTE HAGSÄTRA) då kommer du helt fel, hoppa sen av på Fridhemsplan.

#70 oj, jag skulle skriva hässelby men skrev fel. Tack för att du rättade mig :P
#71 Sånt händer ;)
Stockholms Ponnyavelsförening har utställning för samtliga ponnyraser som lyder under SPAF. I dagsläget är det ca 45 anmälda, flest welshponnyer av alla sektioner men även bl a gotlandsruss, connemara, shetland och en exmoor!
Platsen är Jursta Gård i Ösmo. Datum 6 juni 2008. Man måste vara bilburen för att ta sig dit.
Om någon av er planerar att åka till utställningen får ni gärna skicka ett PM till mig.
#73- Bilburen? Jag kollade busstrafiken och jag är rätt säker på att det var en buss som stannade vid Jursta Gård. Isf kmr jag vara där.

Såja, vilka var på Hufvudsta idag då? :)
Tyckte jag såg Sara (neonrosa) men är ej säker ;) Gick du med 1 (?) kompis vid ridhuset? Och stog med 2 (?) kompisar vid speakern, i hörnet längt ner? :P
Jo jag var där, jag och 2 kompisar var lite udda och låg ner på marken (vi ville få annorlunda bilder ;)) borta vid domartornet 
#76 jag var också där i lördags! Var stog du?
#78 Jag stod vid bänkarna nästan mittemot domartornet:D Var det du som stod på andra sidan av "insläppet", om du förstår vad jag menar:D?
#74 Hur kunde man ta sig dit med buss:)?

Någon som ska till Djurgårdens ryttarklubb lör eller sön? :P Nationell dressyr :D

#81 Jag ska dit båda dagarna förhoppningsvis. Hoppas det blir fint väder :]
#79 Ja det gjorde jag :)

#82 Jag och Jossan kmr på söndag :)

Hm, tror inte jag orkar åka dit imorrn, det var lite svårt att hitta något bra ställe att fota ifrån. Tycker det va ganska tråkigt där, det roligaste var en häst som busade i hagen när jag var påväg hem..Hoppning är roligare 

Oooh, sökte lite på tävlingar imorrn och hittade detta:
Regional hoppningHäst, Årsta runsten sportryttare.
Tävlingsbana: Gräsbana 70x100. Framridning/framhoppning på grus inne/ute.
Söndagen 25 maj:
Klass 4 1.10 end unghästar,bed A
Klass 3 1.20 bed A:0 2faser/A
Klass 2 1.30 bed A:0 2faser/A (Avd B startar först)
Klass 1.40 bed A:1a/A
Låter hur kul som helst ju! :D

#86 Har kollat på den med! Men typ as krångligt att ta sej dit :S

#87, Jag försöker få mamma att köra mig men det går inte så bra. Ska höra med pappa annars. Låter ju superspännande när dom ska hoppa så högt på en stor gräsbana! Kan inte dina föräldrar köra dig dit då? :]

nää, men ska höra me josefin (the-photo) här inne! Hon har VÄLDIGT BRA lokal sinne! :D
#89 :P
Jag vet iaf. hur man tar sig dit, inte alls så krångligt. När börjar tävlingen?

08.30 men det räcker om vi är där till 9
#91 Okej

Ska ni också åka dit istället? :]
Låter mycket roligare än Djurgårdens RK som jag var på idag. Där hade man en liten yta att röra sig på eftersom banan omgavs av buskar och träd, och när man stod där man skulle så låg ljuset helt fel, frustrerande.. xD
#86 Vart är det nånstans :D ?

Den har redan vart!