Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 290 ggr
Ankilika
0

Ge kritik på porträttfoton

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår så fotade jag två porträtt som jag gärna vill ha kritik på. Här kommer dom.

Ankilika
0

Här kommer den andra bilden.

Mari
0

# 1 Jättefin :) Det enda jag skulle vilja ändra på var att bilden var stående ist för liggande, så man får med mer av tjejens ben, helst hela henne.

# 2 Tycker denna är bra, fast kunde ha vart bättre om hästen kollade mer mot vänster, nu ser bilden hästen väldigt avlång ut och lite uttråkat ansiktsuttryck :P Men färgerna och bakgrunden är jättebra :D

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Ankilika
0

#2 Okej, tyvärr går inte det då jag fotade liggande, men jag har några andra stående bilder :)

Okej, är den här bättre? -->

Mari
0

#3 ja den är bättre än den andra :) Iallafall i mina ögon ^^

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

FeliciaS
0

Något gemensamt för alla bilder tycker jag är att himlen är tråkig när den är helt vit.

#1 Det ser ut som tjejen blundar, hon hade gärna fått ha helt öppna ögon. Tycker ramen är för tjock, men fina färger och bra skärpa! :) Hade gärna sett hela hästen och tjejen på ett stående fotografi, alt. om beskuren vid slutet av hästens hals (så att man inte ser bogen) och tjejens armbåge.

#2 Tråkigt uttryck hos hästen, h*n ser trött/slö/ansträngd ut.

#3 Mycket bättre! Det ända jag hade tyckt varit bättre är ifall du hade stått med framför hästen som då hade kollat mer mot dig och inte helt rätt fram. Men det är svårt att få till en perfekt bild! ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus