Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 338 ggr
Colt
0

Hjälp, hoppning, beskärning!?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var och fotade hoppning för första gången i lördags men när jag sedan skulle redigera och beskära dom så blev jag väldigt osäker!
Hur ska man beskära hoppbilder!?  Hur mycket av hindret skall synas? Jag personligen tycker det är snyggast att ha ekipaget i bild och kanske inte så mycket av hindret.

Lägger upp några så får ni säga vad ni tycker.

Colt
0

Annan beskärning.

Colt
0

Och så en väldigt tajt beskuren.

Ni får gärna ge kritik på bilderna i övrigt också! =) Vill bara bli bättre.

ElinH
0

#0 Jag tyckte att den var fint beskuren, men jag skulle gärna vilja ha lite mer luft framför hästen så det inte ser så trångt ut.
Bakgrunden var lite störig, men inget som du kan göra något åt ;)

#1 Jättefin bild! Jag gillar den har beskärningen, men möjligen att man skulle vilja ha lite mer luft framför hästen. Annars var den verkligen toppenfin!

#2 Fin bild, men flickans hår försvinner ut ur bilden litegrann, jag skulle gärna se att det också var med helt på bild.
Och som på de andra bilderna, gärna lite mer luft framför hästen.

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Colt
0

#3 Tack för tipsen! =) Ska tänka på att lämna mer luft framför hästen.

Kattapult
0

Jag tycker den andra beskärningen är bäst. I de andra bilderna ser man knappt hindrena. Snygga bilder.

FeliciaS
0

Håller med #5. Själv gillar jag när man ser hela hindrena/så mkt som möjligt av dem :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Colt
0

#5 #6 Det var precis det jag undrade vad ni tyckte om. Eftersom jag personligen inte alls gillar när man ser hela hindret, jag tycker själva hästen blir väldigt liten i bilden då.

Dellah
0

man kan ta med typ översta bommen eller så. det tycker jag är snyggt. och så ser det rätt högt ut då med. men alla har ju olika smak!