Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 435 ggr
Emelie-G
0

Hoppbilder, Askims FRK 25/5

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det var i söndags regionala hopptävlingar för häst på min hemmaklubb, och jag var där under eftermiddagen. Jag postar ett par bilder från dagen som ni gärna får lämna ett par ord om.

Emelie-G
0

Ekipage.

Emelie-G
0

Denna bilden är inte beskuren utan endast förminskad. Hade gärna velat ha mer förgrund och mindre luft i överkant, någon som har tips på hur den skulle kunna beskäras? :)

Emelie-G
0

Ytterligare ett ekipage.

Emelie-G
0

Ett försök till silhuett.

Emelie-G
0

I väntan på prisutdelning.

Emelie-G
0

Och en bonusbild, bara för att hästen var så vacker ;)

Som sagt, kommentera gärna :)

Marija
0

#0 Gillar verkligen denna bilden. Snygg vinkel, bra fångat, bra komposition och en ren bakgrund. Kanonfint.

#1 Fin även den här. Bra tekniskt sätt, men säger mej inte så mycket.

#2 Bra fångat, synd att det blev lite tajt till höger, annars en jättefin bild. Vet tyvärr inte hur du ska beskära den.

#3 Verkligen jättefin. Vinkeln gör att hindret känns väldigt högt, och vinkeln har också resulterat i den fina bakgrunden. Synd att den röda flaggen kom precis framför ryttarens lår/knä.

#4 Har lite delade tankar om den här bilden. På ett sätt tycker jag att den är mycket vacker, får känslan av frihet med den bakgrunden samt att kontrasten mellan ekipage och bakgrund är mycket fin. Men å andra sidan så tycker jag mindre om den, känns som om häst och ryttare flytit ihop för mycket. Så ja, jag är kluven här.

#5 Snyggt! Vinjetten ramar in bilden snyggt, och hästen gör ju bara bilden äääännu vackrare.

#6 Kan ju inte göra annat än hålla med dej om hästen! Fin bild också, gillar den mörkare bakgrunden, den gör sej fint till hästens färg. Bra fångat, snyggt.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Emelie-G
0

Tack så mycket! Någon mer? :)

Specaby
0

Jag var också där, tror faktiskt att jag såg dig om det var du som stod inne på banan och fotade? ;) Väldigt snygga bilder! Min favorit är nog den andra bilden, fuxen. Du har fått in en snygg och "hoppande" pose och hästen och hindret är snyggt beskurna och lagda! Fina färger och jättesött uttryck! =D

Och isabellhästen, JÄTTEsnygg var den, snyggaste för dagen tror jag till å med!

// Specaby