Lokalponnyhoppning, kritik.
Jag va i Nybro på Ponnyhoppning, och fotade min kompis. Och fick låna henne kamera, Nikon D80. Kan förhoppningsvis köpa en sådan, till hösten. Tog iaf, många bilder men tänkte välja ut några som jag gärna vill ha kritik på! :) Banan va fin, men jag stog felplacerad, på första banan, och när de byggde om den, ställde jag mig så jag skulle få skogen som bakrund, men inget jag lyckades så bra med! Första gången jag fotade med D80:n så jag va lite ovan, dne är ju rätt mycket större än min ;) Så ha gärna överseende på det. :)
OBS! Inga bilder är redigerade, beskärningar skas göras, men inget jag orkade nu.
Bild 1. Vit ponny!

Jag tycker det var mycket bra för första gången med en d80 ;)

hinner inte kommentera nu, men jag såg dig :P
#0, du vet inte om Stuteri Torpalyckan tävlade med sin avelshingst, Stackarp's Peer Boy? :)
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

#7 jag har en massa foton med, hur ser den ut ? ;P
Bra jobbat! Vad hade du för inställning?
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

hittar en liknande, men tror inte att det är den ;P
ryttaren såg inte likadana ut ;P
#6. VA? såg du mig? XD är du säker? Inte så många som hade värsta feta objektivet, men ja. hur såg jag ut :: ? ;) Då måste du ju ha sett min kompis med, Alida ottosson på Elverslösa Clinton, Se bifogad bild! Från Torsås ryttarna?
#5. hehe, tack du ;D
#7. Nej, inte vad jag vet. Stannade inte hela dagen, men inget namn jag känenr igen!
#9. ingen aning, sport läget körde jag i, resten hade henens pappa ordnat ;) Så jag tog emot kameran med ett leende och började fota bara ^^,
#10. Absolut ingen fara! :)
Lite kommentarer!
#0 Bra fångat, tycker ljuset ligger rätt bra - det är svårt att fota skimmlar ibland. Däremot tycker jag den är fotad lite väl sent i språnget, hästen ser ut att bli lite "hängande" över hindret.
#1 Bra fångat, jag gillar steget hästen befinner sig i samt hästens uttryck. Bra vinkel. Stående format + tajtare beskärning + upprätning skulle göra den bättre. Synd på exponeringen, det mörka är för mörkt och det ljusa är utrfrätt. Ryttarens rixbyxor smälter ihop med hästens sida.
#2 Njaaa.. Är inte så förtjust i den här. Gillar inte vinkeln, inte beskärningen och inte kompositionen. Ekipaget ser opropertionerligt ut och hästen ser nästan ut att snubbla lite.
#3 Den här gillar jag nog mest. Bra del av språnget, bra exponerat, bra bokeh/dof. Saknar dock lite skärpa på hästens huvud, framför allt ögonen. Beskär tajtare, speciellt till vänster. Fint uttryck.
#4 Lite läcker bild med svansens position samt hästens höjd över hindret. Saknar skärpa. Synd på hästens uttryck, den ser lite loj ut. Stående format skulle fungera bättre.
MVH Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Överlag fina bilder, min favorit är nog #3 :)
#13. Tack så mycket! :) Men jag har inte redigerat några, dvs beskärt fixat med ljuset, men ska se om jag kan fixa lite efter din kommentarer, och jag ser nu vad du säger. :)
#14. tack så mycket :)

#12 jag tror det var du :O
Katta sa att du var där, och trodde dte var du :P
hur ser hästarna ut, kom hem med 500 bilder :P
#16. Vem är Katta? XD se hästen och ryttaren i inlägg #12 :) Haha, vad hade jag på mig då? :)
#17 Katta var hon jag snackade om ;) Som jag sa att jag kände, hon som skulle tävla sin ponny. Hon heter Kattapult här på iFokus.
#18. HAhA, just de ;) Vem vet, kankse fotade henne, bild på henne och sin ponny? ;)
#20. Måste vara vän med henne.

#17 kattapult här iFokus ;P
så långt tänkten jag inte, du stod vid insläppet till hoppbanan när jag såg dig ? ;P om det nu var du ^^
Men vvar funktionär samtidigt som jag fotade hade lite fullt upp .
Denna ponnyn ? detta var det ända jag hade tyvärr =/

#22. Japp, det är hon. Det va det enda hindret hon hoppade, hon åkte av på framhoppningen och skadade handleden, hon orkade inte hålla sin ponny, så hon fortsatte inte. Haha, ja det va jag, i svarta mjukisbrallor och svart töja, med en mindre kamera väska runt halsen, och en Stor Nikon i handen ;) SÅ DET VA DU SOM STOG I VÄGEN VID 2 HINDER XD Se bifogad bild ;) Jag blev sååååååå förbannad! XD
#23. Japp, henne fotade jag ;)

hehe (A) det är jag, blev fast med den dära flaggan hela klassen -.-
haha, jag är rätt irriterad på funktionärer med, dom står alltid ivägen, men jag fick ju stå på banan och fota med ;P
hoppas det är bra med henne nu då! :)

jups samma ponny ;)
urfina bilder!
Jag var där dagen efter och kikade lite på stora hästarna :)
#30 Åhh, henne vet jag vem det är. Hon hetter Rebecka och hästen Jenka. Hon kanske är intresserad av bilder ;)
#29. tack så mycket! Ja, jag ville åka dit dagen efter med ;) haha.
#30. Haha, visst! ;) Fotade dock med min kamera och den är fullständigt cp, den ska skickas in ;) tror jag. Denna var den enda som faktiskt hade någorlunda skärpa och fokus! Mot en ful bakrund med, såklrat att den blev den bästa -.-' XD
Oj, kanske skulle förminskat den innan jag la upp den
#32 Tack :) alltid kul att se :)
#31 Okej :)
#34. vsg! :) Ni va f.ö väldigt fina tsm! :D
Kan tillägga (nu när jag såg bilderna igen..) att jag känner till ryttaren på bild #3, Emmie :)
#35 Tack :D
#36. Har fler bilder, du kan ju höra om hon är sugen på bilder. Om hon inte redan har?