Fölisar
Nu är det ju vår och jag misstänker att det kommer ploppa ut något föl i era stall? Själv kommer vi få två stycken. En av dem skulle kommit ut i lördags, så när som helst kan jag få ett sms om att lilla fölet har kommit. Och då cyklar jag såklart genast dit med kameran i högsta hugg!
Nu är jag bara lite nyfiken - hur är det med er, blir det många fölfoton i vår/sommar eller är det helt föltomt?
Hur mycket fölfoton som helst :) Har ett stuteri bara gångavstånd från där jag hyr in mina egna hästar, och hon har redan bokat mig så fort det kommer nya föl :)
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."
Vad avundsjuk jag blir på alla.
Blir nog inga föl för min del.
Blir nog inte särskilt många fölbilder för mig, tyvärr. Det ska väl vara om jag åker och hälsar på min kusin i Västerås. :)

Vi har fått ca 4 föl i det stallet jag rider i, men varje gång dom är ute ihagen , när det är ljust har jag inte min kamera med mej >.<

Vi själva har bara killar hemma ;) men jag känner en som ska få föl nu, vilken dag som helst. Mamman till det fölet är gjord genom en tjuvbetäckning,hästen som ska föla är alltså 4år nu. Och Denna själv som ska föla nu då, vart tjuvbetäckt.. haha.. en hemsk blandning dedär. ;) Och lite inavel är det också, det är en förövrigt en travare. Men äh.. :P Får hoppas det är ett hingstföl, och fin. :) Men man se hur det blir =)
Sen vare ju en som har fått föl varje år, men avlivade stoet i vintras :/
Ska på ett ridläger där dom föder upp spanska hästar så det blir nog en del :)

#7 vart? ^^ haha.. vart nyfiken, då en kompis ska på ridläger som hade nått med spanska hästar att göra ;)
#8 Skåne :)

2 st connemara föl där jag har min häst uppstallad :) (på stuteri ängaskog) 1 halvblodsföl efter flyinge Qalle sen skulle jag fotat en shettis jag red in i sommras o hennes föl men han föddes 3 veckor för tidigt och dog RIP spirit

Ett litet islandsföl blir det efter ómi från Stav och undan vårt sto Hulda :) Troligen isabell eller fux med tecken :)
Länk till pappan http://www.lillhastenistav.se/omi071.jpg
Bilden är på Hulda :P
Bara en vad jag vet :)
en häst som inte står nå långt härifrån (jag rider där också) planeras att få föl idag! :D Och den andra kring Juni nån gång,, kanske 16 Juni eller nått sånt va de :)
Jodå blir nog endel föl, Stuteri Århult (som bokade mig till deras hingstvisning 1 maj) skulle höra av sig i sommar så jag kunde komma och fota deras ston, unghästar och föl.
Sedan kanske Wilda räknas som föl, hon blir 2 i sommar…. ;)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jahadå, mitt gamla gymnasium har nyss fått ett litet hingstföl, fux med bred bläs å 2 strumpor :D så dit drar jag mig nu på torsdag för fotografering :D

det är ett på gång, kmr nog innom närmsta dygnet och sedan har vi nog 4-5 st till och betäckning, guud vad jag läängtar!
Jag brukar rida en fjording och de som har henne har två unga fjordston som ska få sina första föl nu vilken dag som helst! :D

Just i vårt stall har vi inga fölisar, men grannstallet har för dryga veckan sedan fått ett arabföl :) Sedan ska jag snart iväg och hälsa/fotografera på en liten welsh mountain/arab fölis som står på ett stuteri här i närheten!
Min puff får föl om 12 dagar om allt går som beräknat!
Ihhhh! (((: En liten islandshäst, hingst hoppas jag på (A)

Jag har ett Islandsföl/snart åring i mitt stall. :)
Eftersom jag bor granne med väsby stuteri som har en liten uppfödning av islandshästar samt mänga inackroderingar så blir det en hel del föl att fota där, samt ett ställ några km bort brukar ha 2-3 föl varje år :D
Inga föl, men stallet är däremot fyllt just nu av två kullar 4 veckor gamla och ursöta kattungar =)
Ska med Sofia och fota 4 shettisföl nu i sommar också, det ska bli superkul :)
Fick precis reda på att en pyttelilla Kiara i stallet där min kompis medryttarhäst står ska bli betäckt
Så nästa år kommer det finnas en liten mini-Kiara där tillsammans med Myzak som nyligen kommit till världen.

2-4 shettisföl i sommar troligtvis :D Alla fölen kmr troligtvis att bli skäckar, för hingsten är dominant.. :P och ger i 9 av 10 fall svart/brun skäckföl :D

#25 Nämen då är den lilla kraken halvbror med Briori, han har också Akribori som pappa ;D Populär hingst! :)

Själv sitterman helspännd och vöntar på att telefonen ska ringa nu :) En vi känner ja nämnde i tidigare inlägg, de låg stallvakt igår natt då avr de nära, men var inget. Får hoppas på inatt :D Sendan såg jag idag två högdräktiga ston när j va ute på en cykeltur, haha.. visste inte att de enns fanns hästar där ;P medveten.. eller inte ;)

#25 Nej så söt!

Ska försöka fota lite fölisar i sommar! Våra 2åringar kommer gå med ett sto och föl på bete i sommar så jag hoppas kunna få lite bilder på den! Och så har syrran en kompis som föder upp så där blir det nog lite foton med förhoppningsvis, här kommer en bild på sto/föl från syrrans kompis :) Bläcku och lilla Hauk
#33 vad roligt :) ja han var verkligen ursöt <3
#34 Visst är han :') Jag är helt såld! <3

#33 Vad roligt :D
#29, Nämen :D
Jaa, populär och äckligt snygg !

#39 Herreguuuud så söta! I vilket stall finns dem? :D
#39 Sötisar! :D

#39 Herregud så söta!
Bestämt nu att jag och Angelica åker dit nästa söndag (om min papi går med på det, det var ganska långt ;)) så då ses vi nog, Sofia :)

…och Igår kom fölet, hon började föla precis under finalen till Elitloppet, ett tecken kanske? ;) haha Det vart en hingst, verkar vara heemskt stark, eftersom han stog upp i säkert 40min i ett streck. När vi kom dit var han ca 5min gammal. Han föddes i boxen, men han var ute i hagen idag, men ja var ju bara där igår då.. Men ska dit om någon dag igen :) Men jag tog iaf ett par bilder när han var i boxen, det vart ju verkligen dåligt, hade inte direkt förväntat mig något mer så.. :) Men hästen var enoormt fin och söt i alla fall! ;)
Här är han på benen för första gången, hemskt vingligt ;P 5min alltså ^^ -dålig kvalité såklart :P
Nu har det ena fjordfölet kommit, ett sto som föddes igår! :D Hann inte fota det igår men ska göra det snart. Nu kommer väl det andra också vilken dag som helst. :)

förhoppningsvis så har det kommit ett föl när jag åker ut till stallet om ngr minuter ^^
Inget föl e det stallet där jag ahr min sköt/medryttarhäst, men jag avr nära att få fota ett nyfött föl en helg när vi var hos några som hade dräktiga ston men såklart så fölade stoet för sent XD

Glimma & Neon hade fölat inatt och idag =D
jätte söta föl, neons var verkligen jätte liten, kmr bilder snart tror jag =D

#51 Oh gud vilken liten söting!
Jag börjar bli lite orolig. Fölet skulle kommit för två veckor sen, tänk om det är något fel!?
i stallet brevid där ja rider kommer det finnas 7 fölisar :D just nu finns det 4, ska komma och fota dom sen när alla ploppat ut :)
Två ston i grannstallet har nu fått varsitt föl, och det ser ut som att även ett tredje är på väg :)
Finns ett shettisföl här i närheten av mitt landställe men vet inte om det står kvar nu, om det typ flyttats över sommaren. Har inte haft möjlighet att fota det tyvärr.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Shettisfölen imorrn.