Så himla onödigt gjort :(
Skulle rengöra bildsensorn på kameran och köpte en ny sån dära luft på burk eller vad det heter. Jag sprutar litegran i luften, och allt verkar bra, men sen när jag siktar på sensorn för att blåsa rent kommer det ut någonting annat tillsammans med luften, som gjorde sensorn helt prickig!!
det är regional dressyr i helgen, där jag är fastbokad av en hel del ryttare, och så har en obrukbar kamera! Vad tusan ska jag göra åt det? :'/
Hur kunde jag vara så himla dum att göra rent kameran just nu? Egentligen var den inte i så stort behov av att blåsas rent, men jag antar att jag ville ha den i så bra skick som möjligt.
Har dessutom en fotografering på tisdag, och en till nästa helg. Suck!!
Om jag har tur kan jag få låna en EOS D30 från polarbröd, men inte förän på måndag. :(
Uschdå :S Stackare, men vad var dte för konstig luft på burk? :P
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Gud vad tråkigt, lider verkligen med dej! :(
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Nej!
Luft på burk… Går det inte att blåsa bort "prickarna" då?
Nej dom sitter fast, ser ungefär ut så som det kan se ut om man låter vattendroppar torka på en glasruta…. måste skicka in kameran, men jag har egentligen inte tid med det, har så jäkla många fotograferingar nu, är bokad varje helg i en månad frammåt samt ofta en dag under veckan :'(

stackars!
Oj…
Lider med dig!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Syns det tydligt på bilder? Om du har testat menar jag.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Ush vad hemskt :(
Jag skulle genast åka iväg till närmaste foto-affär och kolla upp det, annars du känner någon som du kan låna en kamera av? :/
tidigast jag kan åka iväg är på torsdag…. då närmaste fotoaffär är en timme bort med buss :(
#10 Tjata på föräldrarna att dom måste skjussa dig :/
#11. Ja, men det går inte så bra det heller, pappa är bortrest måndag-onsdag och mamma har stängning på dagiset till veckan :( värsta oturen!
Nej, vad tråkigt. Jag har också en sån där luft på burk och man måste hålla burken helt lodrät, annart kommer vätskan ut ur den, som det nog hände för dig
Luft på burk = tryckfall och kondens, som när man rökdykt en längre tid sitter det en isbit utanpå ventilen till tuberna om det så är sommar.
Använd en blåsbälg istället.

Nej vad jobbigt!

Usch vad jobbigt :/
Oj, herregud, jag skulle tagit livet av mig. Nej, klart inte men vilken hemsk sitts du sitter i.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Vilken otur! Måste kännas katastrofalt… Finns det ingen fotograf i närheten som kan låna dig en kamera?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#14. Ja men det hade jag ingen aning om. Hmm… men konstiogt att pappa sa att en sån var bra! Han är rökdyakre han med.
jag får troligtvis tag på en EOS 30D på måndag, annars kan jag låna en Nikon D70 lr 80 från skolan på tisdag, men då har jag enbart kitobjketivet. :(

Oj :/ Hoppas det löser sig!

#21 Vad bra :D
/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se
tur :)
Vad bra att det löste sig:)