Dressyr 25/5
Idag på förmiddagen var jag nere vid Oskarshamns RK och fotade lite vid framridningen på deras lokala dressyrtävling. Solen lyste väldigt starkt och banan var inte vattnad så flera bilder totalförstördes pga att ett stort dammoln var täkt över hela bilden. Men förskte göra det bästa av sitauationen och fick till slut några bättre bilder i slutet när det inte var så många på framridningen.
Bilderna är bara beskärda och dragna lite i nåvåerna.
Andvände Nikon D80 och ett tamron 70-300 mm f/70-300
#1 kanonsnygg! Gillar kompositionen.
#2 Jag hade önskat att hästen var mer till höger i bild. Annars bra!
http://www.regret-nothing.com
Håller med Monday.
Lite mer förgrund på #1 hade inte varit fel.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Tack för kritiken! =)
Ang #1 så finns det inte mera förgrund men ska ta och klona ditt det ikväll.

Jättefint, ser ut som en hööks-reklam.
Den bruna fyrkanten på bild 2 stör dock…
A dog may be man's best friend, but the horse wrote history.

#1 Det känns som om hästen var på väg att springa ur bild, skulle vilja ha mer luft åt höger och mindre åt vänster, annars har du fått ett himla bra steg på hästen ;)
#2 Här har du tyvärr fått lite blåa streck mellan de starka kontrasterna, lite redigering i phototshop skulle inte var helt fel. Sedan skulle jag vilja att den bruna skylten i bakgrunden försvann. Annars tycker jag att du har fångat ett bra ljus och ett bra steg i bilden :)
Tack för kommentererna hörni :)
Ska fixa till det ang bild 1, men det där med mera luft åt vänster är till för dammolnet. Tycker det ger lite mera effekt, fast det är ju en smaksak ;)
Tycker du fick till det bra ändå, bild 1 är mycket snyggt fångad och jag älskar kompet, det är tvärt emot det "rätta" vilket blev helt rätt i denna bild! Dammolnet efter ger hela bilden liv och action.
Andra bilden kändes lite mer felkomponerad när det är mer luft bakom och ändå rätt mycket framför. Den bilden hade nog passat mer med mer luft framför och minder bakom.
Maggan
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Snygga bilder, kommer inte på något jag kan kritisera som de andra redan gjort ;)
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus