Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 409 ggr
hhannaz
0

Ge kritik på ponnyhopp.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var på Mälarhljden i lördags och fotade ponnyhoppning. Jätteroligt :) Vill väldigt gärna ha kritik på följande bilder…

Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

hhannaz
0

bild 2

hhannaz
0

bild 3

hhannaz
0

bild 4

hhannaz
0

bild 5 Det är något med bilden som jag gillar, men den är lite suddig:P

eliinb
0

Jag är inte duktig på att ge och komma på kritik. Men jag ska försöka. Skrattande 

1: Fin bild, galoppen såg okej ut, stör mig litegrand på människorna, men det är ju svårt för dig att ändra på. Går lätt att klona bort.

2: Otroligt fin häst och språnget är bra fångat. På min skärm ser färgerna lite dassiga ut dock. Som sagt, människorna kan klonas bort, även grafittimålningen om du skulle vilja. Glad

3: Fina färger. Hade velat se mindre luft åt vänster och mer luft under hästen samt över öronen.

4: Snygg häst, Synd att lite mer än halva huvudet på ryttaren och bakbenen på hästen är kapade.

5: Som du säger, lite suddig. Lite rolig bild också. Även här ser färgerna lite skumma ut. Men det kan bero på att den är suddig också.

BRA jobbat! Fina bilder.

hhannaz
0

Tacktack^^

Ellsa
0

#0 Bild 1: Härligt ljus. Min blick dras mycket till funktionärerna i bakgrunden, men det är inte lätt när det är tävling. Fin del i galoppen men liite mer utsträckt ben går ännu bättre. Sedan känns den lite för centrerad, prova att lämna lite mer luft framför hästen, då framhäver man rörelsen.

#1 Bild 2: Känns som att skärpan ligger lite fel. Flera grejor som stör i bakgrunden - klotter på väggen, funktionärer och staket. Men som sagt - inte lätt när det är tävling. Du kunde ha tryckt av lite senare över hindret, då ser man verkligen hoppet.

#2 Bild 3: Denna är min favorit. Jättefint ljus och bra skärpa. Tror bilden hade blivit bättre i stående format dock. Trevligt uttryck från hästen, många tycker det är tråkigt när dom kollar bort men med den här bilden tycker jag det var fint. Handen på halsen stör lite.

#3 Bild 4: Bra fångat! Väldigt synd att du kapat ryttarens huvud, annars hade det blivit en kanonbild! Ljuset ligger jättebra och skuggorna på hästen var fina. Känns lite sne men det kanske är bara jag som uppfattar den så.

#4 Bild 5: Lite annorlunda och rolig bild, omhoppning va? :) Tagen ganska tidigt i språnget, blir snyggast om man tar när bakbenen lättat från marken. Staketet i bakgrunden går säkert att klona bort. Bilden känns också lite blåaktig, prova att ändra färgbalansen i photoshop så kanske det blir bättre.

Är bilderna oredigerade? :)

Bra jobbat!

hhannaz
0

#7 Bilderna är helt oredigerade :)

- bild 2 ang klottret på väggen. Jo det blev väldigt rörigt i bakgrunden pga av att det stod massa containrar nästan överallt och massa funktionärer:P

- bild 4, jag tycker också tyvärr att det var synd att jag inte fick med ryttarens huvud :(

- bild 5, japp det är omhoppning. Själv gillar jag inte färgerna, men jag bara älskade hästen:D:D

Ellsa
0

#8 Okej :).

hhannaz
0

Någon mer:)?