Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 558 ggr
Angies
0

Regional hästhoppning

I söndags var jag och Sara (neonrosa) iväg och fotograferade hästhoppning på Årsta-Runsten SRF. Tävlingen gick av stapeln på en stor gräsbana och jag kom hem med ca 250 bilder.

Tänkte ladda upp några stycken som jag skulle vilja ha kritik på.

Angies
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ekipage

Angies
0

Ekipage

Angies
0

Ekipage i ridhuset

Angies
0

I ridhuset

Angies
0

Ekipage (sista bilden)

Marija
0

#3 Gud vad jag tycker om den här bilden. Helt underbar, jättefin!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Anna
0

#1 Bra del av språnget, bra kompisition. Däremot saknar jag skärpa och kvaliteten är inte på topp. Hästen ser lite loj ut. Färgerna är lite dassiga, saknar kontrast.

#2 Bra ljus, bra uttryck, bättre kvalitet. Lite sned. Pga ryttarens sits tappar bilden lite enligt mig.

#3 Som jag nämnt tidigare, en helt underbar bild! Perfekt fångat, mycket härlig och läcker komposition samt ljus, fönstrena i bakgrunden gör hela bilden. Bra jobbat! En bild jag skulle hänga upp på väggen om jag var du.

#4 Den här idén har jag också försökt mig på många gånger. Tyvärr blir ju kvaliteten försämrad samt hästen felpropertionerlig i spegeln, men idén är bra.

#5 Bra del av språnget, bra uttryck. Kvaliteten känns lite dålig här med. Bilden lutar.

MVH Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Jojaton
0

ridhusbilderna var otroligt fina. Älskar bild #3!

Johanna - Instagram

Lagerquist
0

#3 och #4 är fantastiska, bra jobbat ! :)

plarsson
0

1 och 3 bilden är de bästa. Trots att bild 1 har lite halvtaskiga färger så gillar jag den skarpt. Det är känsla i den, lite halvmystiskt ljus. Den fungerar helt klart! Det ända jag ska klaga på är att ryttaren tittar ner men det är inte ditt fel ;)

3 är helt klockren, dock lite mörkare bakgrund kanske skulle bli bättre resultat. Man får testa sig fram och se vad som blir bäst. Sedan om ekipage hade hoppat i ljuset hade kanske blivit läckert men det är inget man kan styra.

Bra jobbat med bilderna!

Colt
0

Tycker alla är underbara!!

Kattapult
0

Ridhusbilden med hindret är superfin!

Roxannee
0

#3 var heeeeeelt gudomlig! Sparade den på min dator, hoppas att de är okej :$

neonrosa
0

Superbra Angelica :D

Magster
0

OT: #3 tror jag är på min ridlärare ^^

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Buuc
0

Jättefina bilder, dock såg hindret på bild ett mycket fejkat ut och färgerna är konstiga. De andra bilderna är jättebra och min favorit, som jag verkligen älskar, är bild nummer tre! Så himla cool! Tycker om fyran även om det är lite 'skitigt' på den. Gillar idén.

neonrosa
0

#16  Jag var framme och petade på hindret, så jag lovar, det var så äkta så :p Har t.om en bild på när en häst "kraschar" rätt in i det hindret och byggstenarna flyger åt alla håll.

karinlindberg
0

Jättefina bilder!

Tappade hakan så fort jag fick se bilden i inlägg #3! Helt underbar!! Jag är mållös.

Madick
0

Runstens ridhus är fantastiskt stundtals tack vare takfönstren. Fick några riktigt trevliga bilder där, samma stuk som 3an här.

http://picasaweb.google.com/Madick1/StoraWSbyLBD02/photo#5183623719697811778

Kommentar om bilderna ovan är att det är mycket trevliga bilder. Ngt knepiga (trista) i färgerna på något vis utomhus. Spegelbilden är himla häftig!