Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 905 ggr
Zabbio
0

Stallmiljöbilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såg rubriken ''stallmiljö'' nyss, såå.. tänkte lägga upp några bilder.

De är tagna i de två boxarna vi håller på at bygga och ljuskällan är en 500W bygglampa. 

Första: Aaah! Läskigt! x)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Zabbio
0

Tycker att den är lite mysig:)

Zabbio
0

Och så denna.. heh.. :3

En som blev lite väl redigerad kanske.. (har ändrat mättnad och beskurit de övriga lite) 

Och en som laddats upp innan Det är faktiskt samma häst på alla bilderna, även den här sista..en varmblodstravare. :)

Kommentera gärna.^^

Lininaa
0

#0: Nej, den här bilden säger mig ingenting. Jag gillar att den är svartvit, tror den passar bättre så än i färg.

#1: Den här bilden gillar jag verkligen! Supermysig bild som tilltalar mig. Det enda som kunde varit bättre enligt mig var om hästen hade öronen framåt och om människan på bilden inte höll i en cigarett. För det är väl det? Jättemysigt ljus.

#2: Jag gillar även den här bilden. Mysigt ljus och bilden får en häftig effekt av röken.

Bra jobbat!

Zabbio
0

nehe x) Tycker mest att uttrycket är gulligt, (det är så typiskt min lilla kråka) men rent fotografiskt är jag inte heller förtjust i den:P

ojdå, såg inte ens ciggen.. låtsas att det är en hovkrats istället… >_>; (får redigera bort det..) Gillar däremot att öronen är lite avslappnat bakåt. Tycker mest det ser ut som om hästarna letar morötter när öronen är framåt och mulen öker sig till händer och kläder annars. x) Men tack iaf för synpunkten, glad att du gillar den:P

Tack! ^^

Tjabba_tjena
0

#2 den bilden var snygg!!   ^^

Kattapult
0

Tyckte verkligen att bilden på mannen o hästen var underbar. Kanonfin känsla.

Zabbio
0

#5, #6

Tack! ^___^ Det är kul att leka med bygglampor i mörka häststall.. xD 

(mannen är förresten pappa som försöker få min lilla Crow att ta ut huvudet över lampan så att jag får häftiga ljuseffekter.. funkade inte så bra men fick andra bra bilder:P

Marija
0

Håller med Lina. (:

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

eliinb
0

Jag gillar bild #2 bäst. Fint och mysigt ljus. Både den och bild #1 påminner mig på något sett om en scen ur Black Beauty filmen. Hehe. :p

CoNo
0

#0 Somsagt bilden säger inte så mycket. Men detaljerna i taket och på boxdörren passar bra, det ger en lite mystisk känsla, och det verkar hästen också tycka ;P Trots att bilden inte var särskilt "speciell" var den mysig, på nåt konstigt sätt.

#1 Riktigt fin! Man får en gammeldags känsla, som en gammal man med sin trotjänare ungefär. Bilden ger en känsla av full tillit. En sak som skulle kunna göras bättre var att lägga lite mer ljus på hästens övre halslinje, tror att det skulle bli fint. Ljuset i mannens ansikte ligger jättebra tycker jag, skuggorna som rynkorna ger och glasögonen bidrar till den gammeldags känslan. Bra jobbat!

#2 Fin, fin, fin! Molnet kring hästens mule ligger jättefint, och hästens konturer gör en stor del. Har inte så mycket mer att tilläga, bilden är bra :]

Också _"En som blev lite väl redigerad kanske".
_Jag tycker inte att den är för mkt redigerad. Den visar en varlese som har stor respekt för moder jord och är full av styrka. Bara en liten sak som stör; hästens överläpp. Den ger ett lite spänt intryck, som att hästen är rädd att använda sina krafter på rätt sätt. Svår att beskriva och säkert alldeles krångligt att förstå ;D Men annars tycker jag att du fått till det bra, de svepande dragen runt hästen är riktigt vackra. 

_Och en som laddats upp innan
_Nja denna var inte lika fin som de andra. Lite kornig och ger inte ett lika "vackert" intryck, det vita i hästens ögon och munnen ger ett ytterst "oseriöst" intryck x] Jag tror att bilden hade varit mycket finare i färg, med mycket skuggor, där man ändå ser hästens öron, då tror jag hästens uttryck skulle komma mer till rätta.

Det var jättefina bilder! Var använder du för kamera? :]

CoNo
0

Oj vilket långt inlägg jag skrev :o
Sry x]

Zabbio
0

8+9; Tackar! :D

#10: Fler såna här svar! xD Jättekul att du gillar dem och att du utvecklar dina tankar! 

0: han ser så förskrämd ut, stackarn:P var väl därför jag tog med den.. mer ''söt häst'' än ''bra foto''. x)

1: Precis den känslan jag fastnade för:P Vet inte om jag kan ljusa upp överlinjen..är kolsvart på min skärm..

2: Här har jag faktiskt ritat dit överlinjen..xD Tack, tack, tack!^^

Den redigerade är väl mest för redigerad för att ligga på hästFOTO :P Han är lite spänd för den där bygglampan är jätteläskig.. >_> (orginal)  ''De svepande dragen'' är gjorda med pensel, filter ''hitta konturer'' eller nåt i photoshop, och så fifflande med levels och nyans. :)

Bilden är fotad i svartvit:P Nej, tog inte upp den heller för den vackra fotografiska skönheten.. men visst liknar Crow ett russ där? O_o Det är alltså samma häst som på alla de andra bilderna; en varmblodstravare..

De är tagna med min Nikon D40 och kitoobjektivet (18-55) . :)

CoNo
0

#12 ok! fina blirer var det iaf :]

woho, D40, en sån har jag lagt ett bud på nu :D

Zabbio
0

Jag är iaf nöjd med min :P

karolinahjalmgren
0

#2 underbar bild :)
Får lixom, en varm känsla när jag kollar på den.

ElinH
0

Jättesnygga och lite mystiska bilder!

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Zabbio
0

Tack!^^