Ge kritik på hoppbilder
Skulle vilja ha lite kritik på dom här 4 bilderna (:

#1 Bra taget, alltså mitt under hoppet. Tycker du ska beskära den lite bättre, alltså lite tajtare runt häst & ryttare. Är inte så förtjust i bakgrunden, skulle vilja ha en mera ren bakgrund.
#2 Denna bild gillar jag, att den har rörelseoskärpa gör den unik och fartfylld. Skulle dock vilja se mer av hästen kropp/mage.
#3 Inte så förtjust i. Bakgrunden lutar och det ser ut som om du har tagit bilden "ovanför". Håller fortfarande med om bakgrunden, att den skulle kunna vara renare. Det vita är dessutom helt utfrätt.
#4 Den här bilden har desto bättre bakgrund, men det vita är fortfarande helt utfrätt.
Joppa på :)
#1 Fin! Men skulle beskärt så man bara såg översta bommen.
#2 Väldigt oskarp och skulle beskärt så man inte såg mer än schabraket ungefär.
#3 Fin ! Men lite sned horisont. Skulle velat ha lite mer skärpa på ryttaren också.
#4 Kul att ryttaren och hästen ser så glada ut! Men skärpan ligger på schabraket om jag inte ser fel. Kan även där göra lite tajtare beskäring.

I överlag fina bilder; gillar den ovanliga bakgrunden på #1, även om det skulle vart lite snyggare i stående format och lite kortare skärpedjup. Annars blev jag lite kär i ponnyn på bild #3, synd att ryttaren har sämsta handställningen på bilden :P
tack tack
#7 aa det e lite synd med handställningen men jag fotade precis när hon skulle gå in på en volt och han e heller inte världens lättaste att få ner på tygeln heller XD