Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 484 ggr
Trollis-
0

Ge kritik på hoppbilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag lägger upp några bilder som jag gärna vill ha kritik på. Skriv gärna också om det är något som är bra på bilderna.

Skriv gärna vad jag kan tänka på till nästa gång.

Trollis-
0

Hopp

Trollis-
0

Hoppning över mur

Trollis-
0

Ekipage

Trollis-
0

Nu får ni gjärna kommentera! :D

Ps. Inga bilder är fixade i Photoshop eller något annat pogram.

Luuva
0

#0 Synd att huvudet på ryttaren är kapat, annars var det bra, hyfsad bakgrund. Gillar hästens färg !

#1 Tycker det skulle bli lite bättre om man såg i alla fall ett hinderstöd, hästen ser lite tråkig ut också, men inte så mycket att göra åt. Annars fin ! Lugn och bra bakgrund.

#2 Stör mig på människorna på andra sidan hästen som fotar. Skulle även velat se hästen framifrån. Annars fin i språnget!

#3 Fin bild ! Inte mycket mer att säga .

Bra jobbat, men tyvärr dras min blick till loggan på samtliga bilder..

Trollis-
0

#5 Tack! :) Ska tänka på att inte försöka kapa av huvudena nästa gång x) Och att inte få med sånna som fotograferar på bilden ;)

Jo, loggan är lite stor… Men jag fick lov att spara dom från min pixboxsida, för jag har de inte på den här datorn än.. Så dom hör till pixox, och det är därför loggan är stor, så att ingen ska kunna stjäla dom (Om någon skulle få för sig det)

[michaelalundgren]
0

#0 Jag döpte om inlägget till Kritik på hoppbilder istället. :)

/Michaela Lundgren

FeliciaS
0

Tycker loggan stör på samtliga bilder ^^,

Bild 1 - Söt ponny! Bilden ger en liten känsla av fart, men det hade varit yttligare om du hade fångat en annan del av steget. Jättesynd att ryttarens huvud är kapat (bilden hade lämpat sig bättre med mer luft under och över samt liiite mindre luft på sidorna), bakgrunden är inte så bra och bilden känns lite underexponerad.

Bild 2 - Fin bild som ger känsla av action. Det vita staketet stör en aning och jag hade velat se mer av hindret.

Bild 3 - Fångad i ett ganska bra språng, men bakgrunden stör och bilden är tagen för mycket bakifrån. Känns lite mörk.

Bild 4 - Lite mörk bild som hade lämpat sig bättre i liggande format med mer luft åt vänster och höger.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Trollis-
0

#7 Okeej ;)

#8 Okej, men som jag sa till #1 så är det för att bilderna är från pixbox och jag har inte bilderna på den här datorn… Loggan är stor för att ingen ska stjäla de (om någon skulle få för sig det)

Kul med mer kritik! :D Vill få så bra bilder som möjligt!

Trollis-
0

Ingen mer som vill ge kritik? ;)

Trollis-
0

*Puttar upp*