Tips på objektiv till Nikon
Jag tänkte ta och tipsa om 2 objektiv till Nikon (finns även till andra märken) som det är kampanjpris på.
Det är Tamron AF 55-200/4-5,6 Di II Macro till Nikon AF som säljs för kampanjpris 695kr på cyberphoto.se. Ett riktigt bra pris enligt mig.
Det andra är Tamron AF 70-300/4-5,6 Di till Nikon AF som nu säljs för kampanjpris 995kr på cyberphoto.se
Jag tror att jag ska köpa ett 55-200 :)
55-200 låter bra :) Då kan man ta bättre porträtt och så.
#2 Jo, jag har ett fast 50 nu, så då känns 55-200 mest självklart. Sen vill jag åt Macro funktionen, även fast det kanske bara är "fusk-macro" som vissa ser det.
Tänkte bara förtydliga lite.
Det är ingen fråga från mig vilket jag ska köpa, utan mer ett tips till er med Nikon kameror som vill ha ett billigt, bra objektiv.
/Michaela
#2 Det är jag som är halvvaken och slarvläser ;)

Jag har just köpt 70-300 :) Ska hämta idag troligen!
Jag har 55-200 objektivet, mycket bra för den pengen!
Det lät inte helt fel alls… Har ett 18-135 redan, så 70-300 är mest lockande för mig nu. Men jaa… Då måste jag bara bestämma mig om det är värt att lägga en tusenlapp på ett sånt nu :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Oj oj oj så billigt, kunde de inte ha något liknande för Canon :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#7 Kanske kommer. Bara hålla ögonen öppna :)
Jag skulle ha köpt ett 70-300 om jag inte haft en d40 då jag vill kunna ha autofokus på objektivet ^^' så tyvärr inget för mig då jag har för mig att tamron inte funkar på d40
Idag beställde jag Tamron AF 55-200/4-5,6 Di II Macro till Nikon AF :)
Mamma köper det åt mig.. Hon är BÄST..
Jag vill köpa något av dem, men vet inte vilket eftersom jag inte är säker poå vilken brännvidd som lämpar sig bäst till hästfoto..
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Jag titta på vad jag har för objektiv idag.
Idag har jag ett 18-70 samt ett fast 50. Det är mest 50 som sitter på, så därför kändes det helt naturligt att ta 55-200, och jag har även haft ett liknande tidigare.
Tyckte det passade utmärkt. Har hört att vissa tycker 70-300 blir för långt. 55-300 hade varit bättre.

#10 Jag har samma till Canon, som tyvvär är inne på lagning just nu
/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se

;_____; Köpte ett tamron 70-300 igår… För tja… 1600kr.___. Så ser jag dettaxD *gråtfärdig* Fast för Canon då:)

Har inte hämtat ut mitt än, men ska snart :).