Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 630 ggr
LindaKarlstrom
0

Hästporträtt - kritik önskas

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hästarna har nu fått gå på sommarbete vilket gjorde det svårt att få bra foton idag, så gott som alla utom Zia låg och sov när jag kom! Och när dom väl vaknat stod dom bara med huvudena nere i marken ;)

Önskar få konstruktiv kritik på dom här fotona.

/ Linda

Bild 1. Ansiktsporträtt på Hutch van de Peelhoeve.

LindaKarlstrom
0

Bild 2. Porträtt på Ida Danzia LZ X.

Är oskäker på vad jag tycker om det här fotot… Fritt fram att hissa eller dissa!

LindaKarlstrom
0

Bild 3. Helkroppsporträtt på Ida Danzia LZ X.

Blev inspirerad av ett foto i en artikel, vilket ser ni nog ;) Jag hoppas att det är okej att jag snodde iden :)

Här stör jag nog något fruktansvärt på att Zia står med frambenen så pass tätt att det bara ser ut som ett ben.

[michaelalundgren]
0

Gillar bild 2 väldigt mkt :) Det finns ingen bild 3 ;)

LindaKarlstrom
0

Tack :) Nu finns det en bild 3 ^^

SofiaGenne
0

#0 Känns lite tråkig, då hästen inte är speciellt uppmärksam. Men förstår tröttheten då du skriver att dom gått på bete. Gillar annars färgerna, förutom på dt vita där det är lite "utfrätt".. Pannluggen/manen som flyger är lite mys!
#1 Gillar den starkt.
#2 Jättefin bild, gillas också starkt! Att ha den stående var inte fel! Gillar verkligen hästens placering och uppsyn också.

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

[michaelalundgren]
0

#0 Känns lite tråkig
#1 & #2 älskar jag :)

LindaKarlstrom
0

Tack för att ni tagit er tid att kolla och komentera :)

Jag håller med om att Lennart ser lite trött ut, misstänker att jag gillar bild 1 bara för att Lennart är en så söt och go liten ponny =P

Lueur
0

Bild 1: porträtt blir lätt tråkiga och väldigt mycket "jaha" känsla.
grimman stör endel tycker jag. 

bild 2: Gilla den en hel del men små saker stör mej på är små sakerna i bakgrunden. fast det gör ändå bilden lite mer intressant.

bild 3: tyckte inte frambenen gjorde så himla mkt men den hade nog sett bättre ut med särade ben.

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

Lueur
0

överlag är det fina bilder!

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

LindaKarlstrom
0

#9. Det förstod jag :) Om dom varit fula hade du nog sagt det rätt ut. Eller jag hoppas att ni gör det i alla fall, jag tar inte illa upp över att få höra att ett foto är hemskt om ni tycker det! =)

Lueur
0

#10 personligen tycker jag att det är bättre att säga de negativa sakerna eftersom det är dom "felen" som man lär sej på och kanske utvecklas till en bättre fotograf.

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

LindaKarlstrom
0

#11. Absolut, det anser jag med :) Jag lär mig inget av att få höra "Vilka fina foton!" även fast det är kul i en viss utsträckning.

Lueur
0

#12 precis, visst är det kul att höra att bilderna är fina men men vill juh utvecklas och få kritik för det man skapar så man blir bättre.

"hej jag förstör tråden med onödigt prat hehe"

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

FeliciaS
0

Bild 1 - Ett härligt, skarpt sommarporträtt med fina färger. Hästen är uppmärksam på dig men känns ändå frånvarande på något sätt. Det vita är lite utfrätt på en av fläckarna.

Bild 2 - Fin bild, kanske inte passar mig helt i smaken. Hade gärna sett mindre av rumpan.

Bild 3 - Jättehärlig bild! Som du säger så är benställningen lite sisådär, inget du kan göra åt. Färgerna är lite "trista" - jag hade gärna sett lite rosa eller orange istället för bara blågrått och svart.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus