Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 07-tips-och-teknik
Läst 337 ggr
creddybear
0

Ny här - Ge tips?

Hej!

Jag är ny här och även nybörjare kring fotografering av hästar, ja rent allmänt också med tanke på att jag precis fått min första systemkamera. Jag har läst igenom artikeln om hur man ska fotografera rörelser men nu undrar jag hur ni gör.

Experimenterar ni mycket eller kör ni på säkerhet?
Hur gjorde ni i början, testade er fram eller försökte ni läsa er fram resultat som skulle kunna bli så bra som ni ville?

//Malin

Alex
0

Jag testade för det mesta. Läste mig till själva "grunden" så jag visste vad alla inställningar gjorde, hur de fungerade. Men sen så testade jag mig fram. Kan man väl säga att jag gör fortfarande också, testar lite nytt, exprimenterar lite och så för att få den känsla jag önskar i bilden. Tekniken kan man lära sig via text, men att få personliga bilder med den känsla du önskar går bara genom övning och experimentering. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Marija
0

Jag testar mej fram. Efter ett tag lär du dej på ett ungefär vilka inställningar som fungerar till olika väder. Men håller också med Alex, man måste fortsätta exprimentera för att fånga bilder med den känsla du vill förmedla. Självklart är ju det du kan läsa dej till (kamerans manual och t ex fler artiklar) otroligt bra hjälp i början, lycka till! :)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Granatapple
0

Jag läste de bacis stuff i manualen som hängde med kameran, bara för att lära mig hur kameran fungerar, sen har jag mest provat mig fram. Det mesta kommer med tiden!