Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 474 ggr
Sarie
0

Strömsholmstävlingarna - 7/6

Har lite bilder som från Strömsholm som jag skulle vilja ha konstruktiv kritik på. Det var väldigt starkt och krångligt soljus och i virran i att hitta islandshästarna, som jag inte gjorde, kom jag bara hem med ca 300 bilder, men hade kanondag (fast väldigt varm).

Andvände Nikon D80 och ett Tamron 70-300mm f/4-5,6. ISO.n låg på 250 och hade för det mesta en bländare mellan 4.5-5 och en slutartid runt 1250-3000 beronde på hästfärg.

Sarie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 1
Finns tyvärr inte mera "hinder" vilket jag personligen stör mig lite på. Men vad tycker ni?

Sarie
0

Bild 2

Sarie
0

Bild 3
Chrstoffer Forsberg och.. Glömt namnet på hästen. Någon?

Sarie
0

Bild 4
Christoffer igen fast denna gång på Peace of Hope.

Sarie
0

Bild 5
Denna är någ en mera smaksaks bild, tog den precis innan vi skulle lämna tävlingarna. Gillar att ljuset ligger på det bakrepartiet av hästen och att huvudet har en lite softare skugga.

Sista bilden. Fritt fram att kommentera.

Anna
0

#1 är en fullträff!

Mer luft framför och mycket mindre bakom dock. Nu hoppar ju hästen "ut" ur bilden. Synd att tamronets kvalitet inte är något att hänga i granen (äger det själv).

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Sarie
0

#6 Tack ;) Bättre såhär?
Ja, tyvärr är det ju inte den bästa kvaliten. "/

[MajaWrangstadh]
0

Jag tycker du ska ha kvar den som den var bakom hästen, men mer luft framför. Annars kapar du ju hästens bakben. (:

[Avslutat konto]
0

#1 Är superbra! Måste bara fråga en sak, på terrägbanan var det du som var svartklädd och stod typ innanför dom vita trådarna? (:

Sarie
0

#8 Okej, ska testa det me ;)
#9 Nej, hade jag vart svartklädd hade ambulansen fått hämta mig för värmeslag ;)
Jag hade däremot ett lila linne och jeans i piratmodell. =)

[Avslutat konto]
0

Okej, för att det var en (du?) som stog typ bredvid några lite äldre män med systemkameror innanför dom vita trådarna vid vattenhindret (:

Sarie
0

Aha, henne såg jag me. Vart stod du? Kanske såg dig ;)

[Avslutat konto]
0

Jag gick runt lite överallt, men jag måste stått typ där du stod, ungefär. Hade blåa shorts och vit och svart randigt linne. Var med en lite mindre tjej som hade en rosa keps. hon snubblade en gång över de dära tådarna X)

Sarie
0

Tror att jag kan ha sätt en skymt av dig :)
Haha, ja dom var verkligen förrvirande. Snubblade också över dom! xP

Sarie
0

Puttar
Nån som har nått att säga om dom andra bilderna?

Marija
0

#1 Är jättefin som den är. Verkligen kanonfin!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus