Kritik - hästhoppning
Fotade Filipstads Ridklubbs lokala hopptävlingar för häst den 7/6 och kom hem med runt 350 bilder. Nu vill jag ha kritik på några som jag blev rätt nöjd med. Jag har ett problem bara, jag använder mig av ett Tamron AF70-300mm F/4-5,6 Di Macro och jag har jättesvårt att få ordentligt skarpa bilder, plus att det ganska ofta blir kromisk aberration (osäker på stavning) runt vita saker. Någon som äger samma objektiv och har erfarenhet av detta?
Bild 1

Det är svårt det där med skärpan, får jag fråga: Vad har du för AF-läge? Alltså är det automatisk, specifikt, dynamiskt omr. ?
Och fotar du AF-A, AF-S eller AF-C (osäker vad allt detta heter på canonspråket, men detta är då Nikon)
Kromisk aberration är tyvärr något som ofta förekommer på dessa lågabudget objektiv, det är inget du kan göra något, och det är inget fel på objektivet. Du får helt enkelt leva med det, men det går enkelt att redigera bort i Photoshop ;)
#2 Jadu … Om jag bara visste vad allt detta hette på Canonspråket, använder iaf AF-S när jag fotograferar hästhoppning. Hur gör jag för att redigerar bort det snyggt? Tack för ditt svar, :)