Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 716 ggr
MLAfoto
0

Strömsholm - dressyrbilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotade på Strömsholmstävlingarna den 8/6 och kom hem med drygt 400 bilder. Jag fotade bland annat två bilder på Jan Brink som jag blev ganska nöjd med, tyvärr så blev himlen ganska utfrätt på båda bilderna. Jag använde mig av en Canon EOS 400D med ett Tamron AF70-300mm F/4-5,6 Di Macro, och nu vill jag ha konstruktiv kritik på dessa båda dressyrbilder.

Bild 1

MLAfoto
0

Bild 2

ElinH
0

Jag tycker att båda var jättefina! Jag gillade den första bäst.
Hm., kommer egentligen inte på något att kritisera, bra jobbat helt enkelt!

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

[Avslutat konto]
0

Jag tycker att du har för mycket luft över i bilderna. Jättefint fångat av stegen ialla fall!

MLAfoto
0

#2 Tack!

#3 Satt också och funderade på det när jag skulle beskära dom, men jag kom fram till att om jag hade mindre luft över blev de att kännas så "kvadratiska". Men jag kan göra ett nytt försök får vi se. :)

[Avslutat konto]
0

Kanske mer förgrund istället? (:

Marija
0

#1 är min favorit. Jättefin. Tycker faktiskt om att den är beskuren/fotad stående. Men lite mera luft under ekipaget hade varit kanon.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

MLAfoto
0

#5 Får se om jag testar mig fram lite. ;)

#6 Tack! Ska se på originalet om jag har mer luft under eller om jag fotade så nära inpå. :)

Ellsa
0

#6 Tycker samma som du så jag provade att klona lite.

Hoppas det var okej!

ElinH
0

#8 Det blev bättre så, Snyggt gjort!

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

MLAfoto
0

#6 Man bockar och bugar! Tack så mycket.

Lagerquist
0

Tkr bild 1 är väldigt snygg, skitsnyggt ljus och komposition, tror att 2:an hade passat bättre i liggande format, den känns lite trång i stående (;

Anna
0

#0 är jättefin! Något mer förgrund och lite mer plats till höger (men inte mycket) skulle förbättra den. Bra jobbat!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

MLAfoto
0

#11 Ska testa det också!

#12 Tack! Blir det bra med förgrund så som Ellsa gjort eller är det för mycket? Så ska vi se om jag kan trolla fram lite mera luft till höger också. :)