Bildbyråer
Ngn som vet en bildbyrå där man inte måste vara 18 år? Vill tjäna lite pengar på mina bilder så D80:n kan bli min ;) Ni som säljer via bildbyrå, berätta gärna vilken :)
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Jag vill också gärna ha lite tips på bildbyråer. :)
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Putt.. Om det är ngn som använder sig av bildbyråer, skriv gärna vilken även om det är 18-årsgräns.
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Jag tror inte att det är så många som använder sej av bildbyråer, inte nån av de jag vet iaf. De flesta använder sej av hemsidor, och de som inte har det använder visitkort.
Caroline Dahlén
Medarbetare på Hästfoto iFokus
haha, vill men tjäna ihop till en D80 ;D xD
#3 - Men fördelen är ju att hela världen kan nå, genom att söka på t.ex. horse/häst, och just din hästbild kommer med, ngn laddar ner, och det kan man inte göra via hemsidor utan måste beställa fotografering, vilket blir dyrare med CD och ev. bensinersättning..
#5 sa hon ngnstanns att det inte var en fördel ? hon sa ju bara att de flesta använde sig utav hemsida/visitkort ?
#6 - Sa hon att det var en fördel då? Jag skrev bara att man kan ju tjäna på att sälja till bildbyrå, det kan man ju inte göra på hemsidor (inte många som säljer direkt ur galleriet, vad jag vet)..
Som jag hört vill bildbyråer ofta att man har ett stort och omväxlande arkiv med bilder av mycket hög kvalitet. De brukar inte vara intresserade av enskilda bilder eller väldigt snarlika endast. Men maila gärna runt och fråga, jag har aldrig provat.
Är medlem hos Sesamphoto i Helsingborg. Har precis blivit antagen och inte ens hunnit ladda upp bilder där ännu. Det stod i tidningen att fotografer söktes, jag ringde och bad dem googla på fotografen. Hon skickade mig vidare till chefen som skulle ringa mig kl fyra samma dag. Ingen ringde. Tre veckor senare fick jag ett mejl om att jag skulle på intervju. Och de gillade mina bilder. Inte många som har brandbilder tydligen.
Fördelen där jämfört med andra bildbyråer på nätet är att om jag slutar är bilderna fortfarande mina.
Förresten, till alla på hästfoto.ifokus, Båstad ridhus öppnade idag.