Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 442 ggr
Shallow
0

Problem med Tamron AF 70-300/4,0-5,6 LD 1:2 Macro?

Är det någon mer en jag som haft problem med Tamron AF 70-300/4,0-5,6 LD 1:2 Macro for Canon?

Uch, visst objektivet är billigt men ändå. Har fått bytt Zoomringen och måste nu också skicka in på lagning för att autofokuset krånglat, kan ev. vara något mer. Någon mer som haft liknande problem?

Ska köpa ett annat nu ett skarpt som ger bra bilder någon som har förslag? Funderar på Canon EF-S 55-250/4,0-5,6 IS. Någon som har objektivet?

MLAfoto
0

Har också ett 70-300… Ger dålig skärpa och hemskt mycket kromisk aberration men inge autofokuskrångel än så länge …

Shallow
0

Håller med, blev besviken efter köpet men har fått använda den ändå…

Cavello
0

Jag har ett Tamron 70-300mm och jag har aldrig haft några problem med det. Skärpan blir bra dock lite kromatisk aberration i motljus och starkt ljus.

Menn om man jämför med min 6000kr optik, Sigma 50-150mm 2.8 blir ju kvaliteten enormt mycket med Sigmat.

Jooline
0

Har Tamron 55-200 men det låter jättekonstigt när jag zoomar och bilderna blir mkt oskarpa.. :S

Anna
0

Har aldrig haft problem med det förutom kvaliteten vid handhållet över 200mm samt kromatisk abberation.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

sophiia
0

jag har det objektivet och har aldrig haft några som helst problem, tycker skärpan osv är super.

neonrosa
0

#4 Har också 55-200, men för mig funkar det super. Låter när du zoomar? Det låter ju helkonstigt! Menar du inte när du fokuserar?

Anoziz
0

Jag har haft ett sådant och för mig fungerade det perfekt :)