Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 497 ggr
[Yoe-Yoe]
0

Sigma 55-200, något att ha?

**Sigma 55-200/4-5,6 DC till Canon
**
Funderar på att köpa detta till min Canon EOS 450D när jag fått min lön i Juli. Jag är jättedålig på objektiv men jag vet att jag vill ha ett tele som jag kan fota exempelvis hästhoppning med.

Är detta ett bra objektiv undrar jag kort och gott?
Ni får gärna skicka med oredigerade bilder som är fotade med ett sådant objektiv om ni har.

Mvh
Johanna

Anna
0

Det är ett bra objektiv om man tittar på vad det kostar.

Men om du vill ha riktigt bra kvalitet ska du satsa på ett bättre objektiv, som kostar mer.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Josefineep
0

Jag har objektivet och är nöjd med det överlag! :)

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

[Yoe-Yoe]
0

#1 Okej! Jag söker inte proffsobjektiv utan ett som funkar bra och ger hyffsat bra bilder.
#2 Okej vad bra! :D Du får gärna visa nån bild om du har! Oredigerar i så fall! ><

Anoziz
0

Spara istället ihop lite mer och satsta på ett Canon Objektiv Ef 55-200/4,5-5,6 II Usm för 1795 kr eller på ett Canon EF-S 55-250/4-5,6 IS för för 2690 kr :)

Josefineep
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild på föl, ordigerad.

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

ElinH
0

Jag funderar på att köpa ett likandat fast för Nikon.. :)

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

saragrennberg
0

Efter vad jag har hört, så ska tamrons motsvarighet vara bättre än Sigmas. =)

ElinH
0

#7 Jag har också hört det men nu undrar jag just.. :P

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Klasselover
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har samma, fast till Nikon. Är rätt nöjd, ibland är fokusen inte den bästa, menmen :)

Oredigerad bild, bara bekuren + loggsatt, tagen med Sigma 55-200/4-5.6 HSM till Nikon.

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

[Yoe-Yoe]
0

#9 Tycker den ser din ut! :D

saragrennberg
0

Det enda som jag kommer på nu, som är negativt med Tamron 55-200, är att autofokusen mer än gärna snurrar några varv extra, och att macrot är halvtaskigt. Fast man kan ju inte begära så mycket för ett objektiv för den summan.. Men jag är ändå riktigt nöjd med det, och rekomenderar det!