Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 866 ggr
[MajaWrangstadh]
0

Byta till D50?

Funderar på att sälja min D40 och köpa en D50 begagnat istället, mest pga att objektivutbudet är så begränsat. Vad tycker ni?

Den är i nyskick, tagit ungefär 8000 exponeringar. Man får med 18-55mm objektivet. Ny kostar den 3800 kr på Expert. Vad skulle man kunna ta för den?

Tacksam för svar :) /Maja.

Anna
0

Jag själv tycker D50 är mycket bättre än D40; bekvämare, större, ligger bättre i handen, fler AF-punkter m.m.

Så ja, det skulle jag nog göra faktiskt.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Lininaa
0

I någon annan tråd nämndes det ju att D40n gick att köpa för 3000kr nu, så du får nog inte så jättemycket för den.

[Avslutat konto]
0

Jag tycker också att du ska byta av samma anledning som Anna.

Men jag tror att du inte kommer få den såld för så mycket, eftersom man kan köpa den helt ny för 3000

[MajaWrangstadh]
0

Bäst jag skyndar mig då, om priset sänks ännu mer på den i affär… :)

Cavello
0

Jag tycker också att du ska byta. D50 känns bättre i handen och fler objektiv :)

elinnn
0

såg i tidningen idag att man kan köpa D40 för 2.999kr på Elgiganten..

eliinb
0

#6 2990 kr ;)

[MajaWrangstadh]
0

#7 Nej, 3 tusen kr stämmer. :)

Anken
0

redigerat, man kanske inte får llägga ut länk till en säljsida? :S

[MajaWrangstadh]
0

Annars finns det ju PM (A) Om det ens var riktat till mig, haha :D

Anken
0

#10 Tänkte lägga ut länken till Elgigantens hemsida där det står allt om Nikon D40. :P

Nikon D40

eliinb
0

#8 Inte i bladet jag fått.:)

[MajaWrangstadh]
0

#12 En D40 för 6300 känns liiiiite för mycket… xD

eliinb
0

#13 Om d menade mig, så skrev jag priset, bara det att jag skrev att det var till #6 innan ;) Det kan lätt misstolkas.

[MajaWrangstadh]
0

Haha, jorå detta förstod jag, men det är fortfarande väldigt dyrt för att vara en D40 för 6 300! :) Har även jag kollat i Elgigantens tidning, där det står 2 990 kr.

eliinb
0

#15 Kostar den så på vissa ställen?

[MajaWrangstadh]
0

#16 På Elgiganten kostar det så mycket. På t ex Expert kostar den 3800.

eliinb
0

Ja, på elgiganten kostar den ju 2990 kr, ska man ha en D40 ska man satsa på att köpa på elgiganten ju. Flört

elinnn
0

#12: Är du säker så det inte följde med ett bra objektiv då & minneskort eller något liknande? Nikon D80 hus kostar nu runt 6.500:- och tror inte att D40 kostar så mycket då ;)

eliinb
0

#19 Va? Nu blir jag snurrig. Nej, det var bara kitobjektivet 18-55.
Har jag sagt något annat? xD Jag skrev att det kostade 2990.

eliinb
0

#15 Haha, nu blev det mycket, undrade om den kostade 6300 på vissa ställen som du säger?

ElinH
0

D50 är enligt mig bättre på alla sätt och vis. Den har ett skönare grepp, är lättare att göra inställningarna på (du behöver inte gå in i menyerna för att ändra på dem), du har autofokus på alla objektiv och dessutom känns det lite proffsigare att ha en D50 nu när D40 endast kostar 3.000 och nästan alla har en.

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

senna
0

varför inte köpa en d80 istället? :P

[MajaWrangstadh]
0

eliinb:

elinn #6: såg i tidningen idag att man kan köpa D40 för 2.999kr på Elgiganten.. eliinb #7: #6 2990 kr ;)

Det var såhär vi menade att du skrev, men det bli nog lite missförstånd :) D40 kostar runt 3000 kr i affär nu i alla fall.

#23 Därför att D80 är dyr och jag är fattig. Haha :D

elinnn
0

#24: Men om du sparar lite längre till en Nikon D80 & kanske fixar något sommarjobb ? Du får mycket mer kamera för pengarna & skulle tro att det blir en större uppgradering :)

eliinb
0

#24 Okej. ;)

Kamerahuset till d80n kostar ca 6500 och du har väl något objektiv från d40n?

[michaelalundgren]
0

Jag personligen tycker du ska vänta och spara och köpa dig en D80. Det är inget du kommer ångra. En bra kamera!

ElinH
0

Om du får tag på den D50 så skulle jag rekomendera dig att köpa den! Annars, D80 :)
Du kommer att bli nöjd vad du en gör.

/ ElinH

[MajaWrangstadh]
0

Alla.

Ska jag spara pengar så köper jag mycket hellre en D50 och bra objektiv, det är ju oftast objektiven det hänger mycket på. :) Tack ändå alla!

ElinH
0

#29 Men är det säkert att du får tag på en D50 då? Jag menar så du inte står där utan kamera :P

/ ElinH

[MajaWrangstadh]
0

#30 Jag ska försöka få tag på D50n innan jag säljer D40n i så fall, vill absolut inte bli utan kamera :o haha. Det värsta som finns xD

ElinH
0

#31 Ja det är inte allt för kul :p Vet du någon ska ska sälja en då? =)

/ ElinH

[MajaWrangstadh]
0

#32 Har kikat lite på blocket och där finns det ganska många annonser. :D

senna
0

Men du får också tänka på hur många exponeringar den begagnade D50 har tagit. du vill väl kunna ta hyfsat många bilder innan spegeln krashar?

[MajaWrangstadh]
0

#34 Jag tar självklart reda på det innan jag köper något. ;)

senna
0

#35 - vad bra då. ;)

The-Photo
0

Begagnad D80 då? Eller en D70?

Anna
0

#37 Jag skulle inte välja D70 över D50, då D50 är både nyare och bättre enligt mig.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

[MajaWrangstadh]
0

Då blir det antagligen fortfarande rätt dyrt. Har precis köpt ny ridhjälm + väst så jag har inte så mycket pengar för tillfället, (:

Holmarn
0

Maja du ska köpa D80!!!!

Anoziz
0

Jag tycker att du istället ska spara till en D80, du tjänar på det i längden!

[MajaWrangstadh]
0

#41 Har bestäms mig för att göra det nu. Så jag sparar pengar för fullt :D

Anoziz
0

#42 Vad bra, jag tror du kommer bli jättenöjd!