Kritik - Dressyrbilder Strömsholm

Guu så fina! Bild två är värkligen fin!
http://taralom.blogg.se - Min blogg

Vad använde du för objektiv? :)
Jättefina bilder alla fyra! Älskar bild 1 :D

Tack så mycket!! :)
#5 har ett sigma 70-300 normalzoom/macro. Vet inte riktigt vad det heter? Men du kanske vet vilket ja menar, ett billigt från netonet.
Jättefina bilder! Jag gillar #2 Bäst =)
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
#0 Snyggt, bra del i traven. Synd att den är lite överexponerad. Något för centrerad för min smak, mer luft framför hade varit bra. Annars fint!
#1 Läckert! Samma här, synd på överexponeringen. Lite tajt, mer luft till vänster kanske? Bra bakgrund, fin bokeh.
#2 Fint steg, bra fångat. Dock tycker jag att ekipaget flyter ut allt för mycket i den röriga bakgrunden, synd på en annars mycket fin bild. Denna är också lite för centrerad, mer luft framför och även lite bakom.
#3 Momentet i galoppen passar den här bilden mycket bra. Något tajt dock. Problemet med mörka hästar - antingen blir vita detaljer överexponerade eller så blir hästen underexponerad. Otroligt svårt, bra försök!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

#8 Tack för kritiken! =) Men hur menar du att de är överexponerade? Det tycker inte jag…. 

sååå fina!! men, är bild nr 2 verkligen galliano??
#9 På bilden i inlägg #0 är ryttarens ridbyxor och delar av dressyrstaketet utfrätt. Och på bild #1 är hästens bläs utfrätt. Även schabraket på #2 är utfrätt.
Anar att det var rätt stark sol?
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

#10 Tack! Nej det kanske det inte är, det var två stycken som var nästan lika dana =)

#11 Aaa okej du menar så! Jaa, det var väldigt stark sol! =( Har inte lärt mig att ställa in kameran så bra än.
#2 Tror att det är Charleston, Kristian von Krusentiernas (stavfel?) häst.

#14 Mycket möjligt =)

#14 Så sant ;)

Tänkte väl att de inte va han =)

fina bilder!

helt OT men i stallet fanns helbrodern till galliano och stoet som fått båda finns i stallet. lite olyckad kombination, även om galliano kommit långt, eftersom båda har haft lite hovproblem.
Gillar bild nummer ett bäst! :) Så charmig ser hästen ut på nå vis! :P

omg vilket steg i #0! Fina bilder allihop, kanske något överexponerade på en del, men inte så mkt (;
#1 - UNDERBAR! :)

Har sagt det förr o säger det igen Linnea, helt GRYMT fina bilder!! 
alla bilderna var finfina :D
den sista bilden va nog finast. du har verkligen tagit bilden i rätt ögonblick. synd att huvudet blir lite mörkt. annars jättefin!