Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 15-bildhantering
Läst 576 ggr
MLAfoto
0

Redigera bort kromisk aberration?

Kan jag med hjälp av någon av dessa två redigeringsprogram; Adobe photoshop 7.0 & Elements 3.0, redigera bort kromisk aberration? I så fall, hur gör jag/vart går jag in? Får inte till det .. =/

Cavello
0

Tror inte det finns något filter för det utan du får helt enkelt leva med det eller klona.

Isak
0

Vet inte om det finns i just de programmen, men har för mig det finns i nyare PS.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

MLAfoto
0

Åh nej, usch vad trist … Får väl försöka skaffa nyare program, :/ Antog att det skulle ligga under filter, men där finns inget tyvärr …

Pedro
0

Vad är kromisk aberration?

/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se

Marija
0

#4 Sök på 'Kromatisk abberation' i sökfunktionen så finns det en tråd om det. :)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

divansson
0

ja har inget filter för sånnt, ja använder bara verktyget  
"Svamp"  ->  "Tunna ut" 
Funkar bra för mig det :P

MLAfoto
0

#6 Kan ju testa :D

Anna
0

Jag använder sponge tool, dvs jag gör den kromatiska aberrationen svartvit. Då syns den knappt.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

MLAfoto
0

#8 Testar det också, ser vilket som funkar bäst. Men vad heter den på sv? Har inte den engelska versionen. :P

Canonball
0

#9 Jag använder bara "färgersättning" och väljer svart på penslen så blir det svartvitt.

MLAfoto
0

Finns tydligen många sätt som jag som nybörjare inte känt till, men tack och lov för det, nu har jag äntligen fått någorlunda bukt med mitt problem! Tack alla!

senna
0

#9 - "svamp" och "sponge tool" är samma funktion. :)

MLAfoto
0

#12 Tack! alltså samma sak som #6 sade innan, det funkar fint för mig. :)