Redigera bort kromisk aberration?
Kan jag med hjälp av någon av dessa två redigeringsprogram; Adobe photoshop 7.0 & Elements 3.0, redigera bort kromisk aberration? I så fall, hur gör jag/vart går jag in? Får inte till det .. =/
Tror inte det finns något filter för det utan du får helt enkelt leva med det eller klona.

Vet inte om det finns i just de programmen, men har för mig det finns i nyare PS.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
Åh nej, usch vad trist … Får väl försöka skaffa nyare program, :/ Antog att det skulle ligga under filter, men där finns inget tyvärr …

Vad är kromisk aberration?
/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se
#4 Sök på 'Kromatisk abberation' i sökfunktionen så finns det en tråd om det. :)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

ja har inget filter för sånnt, ja använder bara verktyget
"Svamp" -> "Tunna ut"
Funkar bra för mig det :P
#6 Kan ju testa :D
Jag använder sponge tool, dvs jag gör den kromatiska aberrationen svartvit. Då syns den knappt.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#8 Testar det också, ser vilket som funkar bäst. Men vad heter den på sv? Har inte den engelska versionen. :P

#9 Jag använder bara "färgersättning" och väljer svart på penslen så blir det svartvitt.
Finns tydligen många sätt som jag som nybörjare inte känt till, men tack och lov för det, nu har jag äntligen fått någorlunda bukt med mitt problem! Tack alla!

#9 - "svamp" och "sponge tool" är samma funktion. :)
#12 Tack! alltså samma sak som #6 sade innan, det funkar fint för mig. :)